De-LunA

Alla inlägg under september 2010

Av Sanna Matzols - 30 september 2010 20:04

 

Här blev inge hår fixande då jag fick veta att kidsen kommer i morgon    och då blev det att packa upp Stockholms-stuff vilket betyder......bomb i garderoben!!

fan jag lär grejja detta ordentligt!! För snart har jag 100 skor o kartonger som ska ha plats... Hehehe hum....

 

  

 

3 timmar senare....nu e jag klar!! hahaha fan va jag har prylar helt sjukt..nästa vecka lär jag fixa om detta för jag behöver mer garderober :)

 

Av Sanna Matzols - 30 september 2010 12:40

Nu har löshåret landat :)

 

Ikväll e det dax för håret :) det ska bli skojj o få de tjockare och längre :)

Men nu har håret vilat så nu e det dax och jag ser fram i mot att bli ett hösttroll :) vilket kommer sitta fint till fotograferingen i helgen!!

 

  


Det blir både flätor pärlor och tåssar...redo för att bli busig o vild

Av Sanna Matzols - 29 september 2010 17:01

Nu blir det mys med mamma :) te ljus o massa snack! Hon har ju vart borta i en vecka så det e på tiden ;)

Pözz

Av Sanna Matzols - 29 september 2010 16:39

  

 

Oiiii vill hem innan jag åkt!

Min grejjer från Stock kom i går o jag vill hem o packa upp :) orkade inte i går utan mös o kramadez med mamma, sen blev det bara mat o sova!!

E helt sluuuut fortfarande--susig lixom!!

 

 

::::DAGENS LÅT::::

 

 

 

 

::::DAGEN VISDOMSORD::::

Att stanna upp ett ögonblick emellanåt kan vara den enda möjligheten att orka gå vidare. /

 

 

 

 

::::DAGENS MÅSTE::::

ChillA

 

 

::::DAGENS IDOL::::

JaG SjälV

 

 

 

::::DAGENS BILD::::

 

 

 

  

  

Av Sanna Matzols - 29 september 2010 15:48

Snurrar i huvudet...ryggen strålar AJ o de e lite synd om mig!!

Cykleln är på väg mot slutet och början och PMS e ett faktum, likt ett gift som sipprar i ådrorna.. å jag e allt annat en nöjd.. Borde va obligatoriskt att få rätten att gräva ner sig dessa dagar!

 

::::DeT E BarA FöR MyckeT::::

 

Den största utmaningen jag har i mitt liv att bemästra dessa energier kan jag säga, för jag tappar bort allt... Ber om kraft ber om kontroll men tydligen har jag missuppfattat denna fas av livet,,,,för jag får allt en kraft o kontroll..

Helt ur balans vandrar jag runt med energier sprutandes hej vilt och jag har 0 koll :)


 


  Så här e det ingen snäll tjej no no mycket labil brutta detta!

_______________________________________

 

 

::::DAGENS LÅT::::

 

 

 

 

::::DAGENS VISDOMSORD::::

 

 

  GO AND FUCK YOUR SELF  

________________________________________

 

 

 

::::DAGENS MÅSTE::::

 

 

Stå ut med mig själv..svälja o kämpa vidare för det finns nå viktigare en kontroll

 

_______________________________________

 

 

::::DAGENS IDOL::::

 

QdelA-som blir en spegel av mina egna känslor o drömmar....

 

________________________________________

::::DAGENS BILD::::

  

Av Sanna Matzols - 29 september 2010 08:31

Faaan.....försova sig e det värsta jag vet, men humöret hölls i chack i allafall :)

Tur att jag har en älskling som e super snäll med mig när jag tappar fokus.. Å tur att jag har Therese som e glömsk när jag e sen så det blev åka av i allafall o inte åka buss!! Så nu hatar jag min lur...ställde larm 3 gånger och då bestämde den sig för att inte ringa alls!! Grrrr

Av Sanna Matzols - 28 september 2010 20:19

Gudinnan

 

Gudinnan är den universella modern, hon är en källa av fertilitet, oändlig visdom och kärlek. Gudinnan är både skaparen och förgöraren då hon både skänker och tar liv. Då Gudinnan är naturen så är hon både förförerskan och häxan, både tornadon och vårregnet, vaggan och graven. Trots Gudinnans två sidor, den ljusa och den mörka, så firar wiccaner den ljusa sidan - det innebär dock inte att de inte erkänner den mörka sidan. Man kan se gudinnan i månen och havet, symboler som representerar henne är; kitteln, bägaren, fembladiga blommor, spegeln, halsband, snäckor, pärlor, silver och smaragd, för att nämna något. Gudinnan styr jorden, vattnet och månen. Djur som representerar Gudinnan är exempelvis; kanin, björn, uggla, katt, hund, gås, ko, delfin, lejon, häst, skorpion, spindel och bi. Alla dessa är heliga för Gudinnan. Gudinnan har fått titlar som Himlens Drottning (Queen of the Heavens), Gudarnas Moder som gjorde Gudarna (Mother of the Gods that made the Gods), Den Gudomliga Källan (the Divine Source), Den Universella Matrisen (the Universal Matrix), Den Stora Modern (the Great Mother) och många, många fler titlar. Gudinnans tre skepnader är Jungfrun, Modern och Den Gamla.

 

. ~ ¤*¤ ~ .

 

 

Jungfrun representeras av den växande månen och av våren.

 

Jungfrun är det första skedet hos Gudinnan, alltså är det hon som föds på nytt i den eviga cykeln, hon förknippas därför med våren då allt återigen vaknar till liv.

 

 

. ~ ¤*¤ ~ .

 

 

 Modern

 

 Modern är det andra skedet hos Gudinnan och hon symboliseras därför av sommaren och fullmånen. Sommaren är den tid då allting lever och är fruktbart precis som Gudinnan när hon blir och lever som Modern.

 

 

. ~ ¤*¤ ~ .

 

 

Den Gamla

Den gamla är det tredje och sista skedet för Gudinnan. Hon representeras av mörkmånen, hösten och vintern. Gudinnan åldras på hösten och dör på vintern för att sedan födas på nytt till våren.

Av Sanna Matzols - 28 september 2010 20:04

Månbarn

 

Läkande, lekande, visdomsfull varelse med ordet på tungan i ständig rörelse.

Cirkulerandes inspekterandes och snabbtänk indivis som läser energier som andra läser en bok och i nuet stadiga fötter på jorden! Visdomen sprider sig likt ett spindelnät i månbarnets närhet där orden flödar men behovet av tyst meditation är det enda som befriar det vilda banet och ger vila..

Va händer här näst?

Presentation


Livet kan liknas ett spindelnät där varje handling du gör skapar vibrationer i varje ände av trådarna de gäller att vibrera rätt energier för det du ger får du tillbaka x 3
::BlesseD BeeE::




Reklam

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Snacka på...


Ovido - Quiz & Flashcards