De-LunA

Alla inlägg under oktober 2010

Av Sanna Matzols - 31 oktober 2010 20:34

                                                     En underbar helg med familjen!

!KaN BarA VarA NöjD!



Av Sanna Matzols - 30 oktober 2010 10:59

  


Samhain ~ sommarens slut

 

Samhain firas från skymningens fall den 31 oktober till midnatt den 1 november. Samhain betyder Sommarens Slut, den tredje och sista skördefesten. Denna natt, när slöjan mellan världar är som tunnast, skördas gudens liv för att han ska kunna födas på nytt i midvinternattens mörkaste timma. Hans ande lämnar världen för att färdas till dödsriket, till pausen mellan hjärtslag där det sista andetaget långsamt tonar ut till vila och stillhet. Gudinnan vandrar ensam under gnistrande stjärnor med skäran i sin hand och saknad i hjärtat. Snart är tid för henne att sova svept i snöfalls vita mjukhet, att drömma grönska och porlande källor. Hon vilar handen mot magen där guden redan växer under hennes hjärta. Snart förenas de igen och ur deras kärlek springer en ny vår. Det är en tid för reflektion och minnen, för siande och skådande, för avslut, för att låta smärtor och sorger komma till ro och sjunka in i det förflutna där de hör hemma.

 

  

Av Sanna Matzols - 29 oktober 2010 18:32

En vecka full av händelser

viktiga... stressiga... och massa nödvändiga!!

 

Måndagen spenderade jag mer eller mindre i bilen....då Kista låg på tapeten...möten samtal och utmanande känslor! Men en bra resepause blev det hos min mormor så jag fick kramaz lite :)

Sen har det vart jobb jobb jobb.....utmanande kul och lite stressande å e man då inte på topp e det inge vidare....tur att det beror på PMS och inte bristande kompitens ;)

 

Ja å va orkar men efter det......NadA...... utanman äter,,,värmer sig i duschen sen sover man :/ förutom då man MåstE va vaken, diska,,,städa,,,handla fixa ::PHU::

Så bloggen vänner och liknande har bara fått va.....

!!SORRY!!

 

Nu e kidsen hemma i allafall och allt e på sin plats...ska njuta som attan i helgen och bara vila...fira Samhain och pynta på kyrkogården o lite sånt.

Så jag vet inte hur mycket tid det blir över för bloggen

men jag förevigar det me kameran innan den får åka hem!

Tack för lånet Gittan,mycke fina kort på barnen!!!

_______________________________________

______________________________ 

 

 

Av Sanna Matzols - 25 oktober 2010 23:45

..................................................
Livet.............................................
.....

Va fan e det igentligen????

 

Lycka.....skratt.....respekt.....delande?????

 

ENSAMHET

_________________________________

 

Sitter å laddar för att sova!!!

hahahahah

 

har ni hört!!??

 

Men nu kommer D sömnlösa nätterna!!!

 

 

  

Av Sanna Matzols - 25 oktober 2010 23:34


Min mormor...GUNNEL!!! Som jag älskar dig!!!

Jag blev glad när jag såg det lysa i TV rummet!! :)

Jag älskar dig!!! Syns på fredag love !!!

Tack för pratstunden ikväll....du e DAGENS IDOL!!!


Av Sanna Matzols - 25 oktober 2010 23:29

Lämnat en ledsen tjej i Kista med mamma brorsan o pappa!

! Ilabnd e man berädd att göra VAD som helst för att göra :::MCY::: lycklig!!!

 

När jag stog där i Kista på en toa på 1 mack kom jag på:::

Det krävs tålamod att älska mig,,,förståelse att känna mig,,,respekt att hata mig!!!

 

mitt kluvna ledsna trötta sinne .....fattar det NU!!!

 

  

Av Sanna Matzols - 24 oktober 2010 08:42

  

::::UnderbarA SöndaG:::::

Underbart att jag har en dag till med kidsen innan storstan åter har dom tillbaka! Jag har et BAJS möte där nere....nått som jag bara vill ska vara över så jag kan fortsätta fokusera på jobb o livet. Det värsta jag vet e ett gäng hobby psykologer som ska fixa ens liv!!

Hahahaha jag har klarat mig fiiint hitills

 så jag känner mig inte så behövande!!

Men men...man får sig en sväng till Stockholm i allafall :)

 

_________________________ 

___________________________________________

_________________________________

 

 

Har funderat mycket denna helg och pratat mycket med kidsen...nu e det en del att fixa inför våren...då min dotter vill flytta hem. Å DET SKA HON!

Jag skiter i va alla andra tycker, speciellt vuxna som inte kan sätta sin åsikt åt sidan för att beaka hennes önskningar....tänker inte tvinga mina kids till nått dom inte vill...finns så mycket annat dom MåstE göra hela dagarna!!

Så nu har jag en del att fixa, här kikas på lägenheter, här jobbas för lön...här fixas för skolor m.m

 

  

 

Sen kommer inget mer hända i mitt liv...INGENTING!

ska bara sitta o se dramat flyga förbi mitt liv hela tiden och jag ska bara lyssna på min inre röst och mina nära!!

Sen ska jag sitta här o njuta av livet,,lugnet  o bara åldras med värdighet..

 ___________________________________________

_________________________________________

 

Kvällen på stan blev kort o kall!!

En stunds väntan si så där 35 min innan

 krossarna flög i luften..

 Men fan va kul det va att se och jag kickar så klart :) wiiiiiiii

Kidsen va glada men det va liiiite kallt, men vi var alla nöjda efter den svängen och kidsen somna sött!!

Fan va krosssugen jag blev...va ju ett par år sen jag ens såg en på nära håll, en mindre haft nån mella benen.. hahaha

Men det vore kul att åka lite!!!

::HUM::

 

C yA!!

 

Av Sanna Matzols - 23 oktober 2010 18:43

 

  

Skulle visst vara skådespel på stan....så man lär väll ner..

Efter en sväng på kyrkogården för att säga hej till Pether och Janne blir det bara att svira om,,kurera sitt sjuka nylle och ladda för show!!

____________________________________

_________________________________________

______________________________

 

Månen e så fin i kväll,,försök att se den!!

Så vackert!!

 

  

Presentation


Livet kan liknas ett spindelnät där varje handling du gör skapar vibrationer i varje ände av trådarna de gäller att vibrera rätt energier för det du ger får du tillbaka x 3
::BlesseD BeeE::




Reklam

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Snacka på...


Skapa flashcards