De-LunA

Direktlänk till inlägg 19 februari 2010

att vara vilse men på rätt väg

Av Sanna Matzols - 19 februari 2010 08:14



Vandra ensam på slingriga stigar, fulla av stenar, gropar samt fula fiskar i buskarna. Sömnlösa timmar fulla av grubbel..
-Varför kommer allt på en gång för?
- Hur ska man kunna ta hänsyn till nått när man inte kan ta hänsyn till sig själv?
-Man kan ju förstå att man inte alltid lär sig av sina misstag, men när man ser andra göra liknande så lär man sig inte en då?

http://theunexplainedmysteries.com/ghosts/Demon-Drum.jpg

Det är precis som om man är förblindad mot sin egen värklighet, man ser inte det som händer.
Kanske gör man det för att bibehålla, kanske gör man det för att man är rädd eller för att man helt enkelt inte är "där" en att göra de nödvändiga valen i livet. Om jag inte hade sådan stark övertygelse på Gudafolkets krafter skulle jag inte stå ut när livet rasar samman. För även om jag har lyckliga stunder Nu så vet jag att jag har en lång och tuff väg framför mig, dessutom vet jag att hur nära jag en är människor så kommer endå den långa vägen kännas ensam.

Denna väg kan jag bara vandra i ensamhet, ty det är den jag ska bota..



De tomrum som jag bär på slukar sakta upp mig likt ett svart hål i universums utkant.
I mitt rum sitter en liten flicka med sitt ljusa änglahår, hon är ensam men en då i sällskap, hon visar inte en känsla och tysstnaden talar för sig själv. Hon vill inte bli störd ty hon försöker tänka ut hur hon ska lyckas ta sig där ifrån med de tunga stenarna som omgiver henne.. Varje sten är lika tung som hennes själs kalla stenar, en för varje upplevelse som rubbat hennes värdighet, självbild och förtroende. Hon vet själv att det finns alldeles för många stenar för att hon ska kunna komma vidare och försöker då välja vilken demon hon vill möta först.

Kanske den som var av hennes eget blod. Han som krossade sönder sitt eget barn med sin sjuka kraft, för att förpassa henne in i skuggornas rike full med förakt och vilsenhet.

Eller Den som ständigt jagar henne med övergivelse, Samtidigt som hon endå finns nära i någon kluven trans.

Den som sen skulle ge kärlek och trygghet, som istället visade sitt fulla hat och kasta sin panik likt dränkande vågor över flickan

Demonen full av gift, som livnärde sig på hennes oskuldfullhet och gång på gång förgiftade flickan för att sedan så ett frö.

Sist men inte minst den Demon som Var en beskyddare för att sedan förvanlas till ett Virus som slet ut hennes hjärta och hjärna.. Den hon gav sitt allt, sin Ungdom och hon lovade och förband sig i Evighet! Var lojal och förstående Utan att dömma. Men Lögnerna sved och sveken blev början till en mardröm. För henne ett misslyckande som tär på hennes kvinnlighet och tro..


När hon sedan var befriad, tappade hon befattning och förlorade Allt av värde.

Dessutom flyger de andra små jävlar som endast kom för eget behag och slösade hennes tid energi och sista värdighet.

Precis som jag ber om Folks sällskap... Jag ber om lugn och ro!!

http://quizilla.teennick.com/user_images/U/U2/U2I/u2isgr8t4u/1140641237_Dark-demon.jpg

Att föda detta hål är ett heltids arbete med blod svett och tårar, det dränker ens sinne med minnen och funderingar och Alla dessa svar som man aldrig fick. Att födas i en värld där inget är vad de ser ut att vara skapar inte förståelse för annat en det, att vara svag, visa rädsla eller låta tårarna rinna är deffenitivt inte en fördel. Detta uttnyttjas oftast och tillslut stänger man av för att skydda den lilla låga som fortfarande brinner. Men såå nu sluts cirkeln, nu kommer allt i en salig blandning, smått som stort. För här gäller det att förlåta/bli förlåten, skapa fred i gammalt groll, kasta av sig några tunga stenar och Möta den ensamheten utan att Binda sig till något som kan få mig att glömma tomrummet en stund. Visdom kommer genom prövningar och det gäller att vara uppmärksam och lära mycket noga av sina erfarenheter.



Dax att städa ur sina lik i garderoben....

http://content.expressen.se/blog/63/09/42/fimpanu/images/bjoerk_eller_gudinna_12.jpg

Tillbaka till Det jag kommer ifrån, Urmodern. Livet är något man ska vara tacksam för och jag bör inte slösa mitt syfte på onödigheter som bara tar min energi. Så se upp i buskarna för nu blir det ut och smyga för att kunna meditera i stillhet..
Senaste veckorna har bjudit på utmaningar, prövningar, människor från nuet och de förflutna och Den största prövningen av allt... Dax att göra val,, bestående för livet inom kort, dax att våga förändra för att prova nå annat och för att kunna läka i lugn

http://www.mama.nu/_internal/cimg!0/j0kr47y69a5kjgoys7oq434j5ixk12q/MODERN%20GUDINNA

Visst sitter jag på mina höga hästar och visst vet jag om min styrka, så jag reser mig än en gång men nu mot ett helt annat håll. Jag finner livet i de döda och ser kärleken i hatet därför kommer jag njuta av livet som kommer fyllas av kärlek..
Men just nu finns det inte plats för annat en utveckling och lärdom, för Jag är vild till min natur och förnekar Aldrig mer min inre röst.. för den har sällan fel! Jag kanske inte är här för eget syfte, men jag syftar till min egenhet....

http://linaosterman.blogg.se/images/2009/wicca_25938393.jpg

Det som skall mötas kommer att finna varandra.

 
 
Ingen bild

mf

3 mars 2010 13:31

jag fann mig själv i de du har skrivit i precis varje mening
tack för att du kunde skriva de jag inte kunde ta ut
och slupmässigt kom jag till bloggen .

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna Matzols - 10 mars 2011 00:51

  Bloggen dör snart,,,,ny tid.... nya tankar.....nått som får mitt hjärta att banka. Jag hör.. jag ser.. jag vet.....å dax att göra nytt!!   ...

Av Sanna Matzols - 4 mars 2011 11:07

Kär i låten :D hahahaha Skönt att vara på benen o ute o springa innan solen gått ner ;) vampan har fått ljus på sin näsa och promenad med hund sällskap!!! Laddar fortfarande batterierna då jag inte e 100% frisk :( men skamden som ger sig!!! ...

Av Sanna Matzols - 3 mars 2011 20:47


wiiiiiii äventyret kommer till Dalarna :DÄlskade Lina e på G o jag ser fram i mot helgen som faaan!! Laddar upp för utgång i Borlänge å party till gryningsljus!!! Ska dyka in i garderoben och kolla va det finns där....så man kan dra nå gammalt över...

Av Sanna Matzols - 2 mars 2011 23:26

     Då jag befinner mig i trollerihatten!   Lilla jag....skrattandes med glimten i ögat med dinglande ben på "hatten" jag är en stjärna av alla stjärnor och här sitter jag och filosoferar om  ::VaD JaG SkA BlI NäR JaG BliR StoR::    ...

Av Sanna Matzols - 2 mars 2011 21:28

           

Presentation


Livet kan liknas ett spindelnät där varje handling du gör skapar vibrationer i varje ände av trådarna de gäller att vibrera rätt energier för det du ger får du tillbaka x 3
::BlesseD BeeE::




Reklam

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<<
Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Snacka på...


Ovido - Quiz & Flashcards