De-LunA

Alla inlägg den 19 februari 2010

Av Sanna Matzols - 19 februari 2010 20:31

 

Nog för att jag visste att man har tråkigt i Falun, men att man har så trist vid roliga tillfällen att man måste snacka om andra det visste jag inte!

Nu har jag inte bort borta så länge men under denna lilla tid har jungeltrumman dånat som aldrig förr, men nu förstår jag att det har pågått även när jag bott där.


Tur att jag e en sådan tjej som bjuder på mig själv, men jag bjuder gärna lika mycket på andra om det ska vara på detta vis!

Så här framöver kommer jag att ha en skvallerblaska här på min blogg, tycker att det verkar behövas!! Så klart ska jag även ställa upp att bjuda vidare på mig själv, men just nu samlas matrial och liknande för Tillbaka kaka- Smaka!!


 


Så har ni godis kan ni maila det till mig,, jag tänkte hålla mig till Falu-regler så sanningshalten blir nog inte så hög!!

puzz på er!!


Av Sanna Matzols - 19 februari 2010 20:08

  Idag blev det att riva och rafsa i kläder! Skojj en stund, men det enda jag ville ha va en mys dress, trots alla snygga kläder som fanns! Men man ska ju ha användning för dom och det har inte jag just nu!

Kidsen fick lite av varje, huvtröjjor, underläder och dessa jävla foppatoflor som dom tjatat om i Flera år!!

Väl hemma blev det gooood pizza och filmmys!! Samt bus.... Kolla in..



 

Så gör man när man vill åka på halv biljett!!!   

Av Sanna Matzols - 19 februari 2010 12:11

 


Sex gör dig lycklig!

Skönt att veta att de vetenskapliga studierna stöttar en i en luster!! Kan inte hjälpas att jag e en snuskilago me socker på..

Med tanke på alla signalsubstanser som släpps i huvudet av sex kan jag ju förstå att människor missbrukar det!



Idag e det viktig dagen,, men jag vet inte om jag vill shoppa! skumt va....

Kanske lite underkläder och så va det ju de där med håret!

Det verkar som om jag har hittat en bra butik med bra hår,, men plötsligt kände jag mig lat! jobbit att åka enda dit!

HA D GOTT!

Av Sanna Matzols - 19 februari 2010 08:41



Tiden bara flyger iväg, plötsligt har flera år gått och man undra va tiden tog vägen. Mitt minne fylls av besvärliga tankar speciellt på morgonen vilket tar mig till mörka trakter... sååå sur jag blir.
Kan fortfarande inte förlika mig med tvång och samhälls trycket eller den dumma klockan.

Sååå blir man tvungen att springa om kring för att passa alla dessa tider, medans man har panik inne i själen.. Hoppas alla klockor stannar el dör.. Som jag brukar säga,, hade han som uppfann klockan funnits i dag hade jag slagit i hjäl han me nöjje.. Jävla pucko!!!

Annat vore detta paradis,, total befrielse utan klockan.. Bara glida omkring för dagens bröd föda,, vila lite vid vattnet och älska fritt överallt!!!




Jag, min egen fånge, säger så:
livet är icke våren, klädd i ljusgrön sammet,
eller en smekning, den man sällan får,
livet är icke ett beslut att gå
eller två vita armar, som hålla en kvar.
Livet är den trånga ringen som håller oss fången,
den osynliga kretsen, vi aldrig överträda,
livet är den nära lyckan som går oss förbi,
och tusende steg vi icke förmå oss att göra.
Livet är att förakta sig själv
och ligga orörlig på botten av en brunn
och veta att solen skiner däruppe
och gyllene fåglar flyga genom luften
och de pilsnabba dagarna skjuta förbi.
Livet är att vinka ett kort farväl och gå hem och sova...
Livet är att vara en främling för sig själv
och en ny mask för varje annan som kommer.
Livet är att handskas vårdslöst med sin egen lycka
och att stöta bort det enda ögonblicket,
livet är att tro sig vara svag och icke våga



Jag känner mig fast,, vill ju vara fri.. Leva för dagen och ta det jag kan fååå
Ibland vill jag inte känna utan bara göra..



Men jag känner mig sååå utsugen,, ingen energi.. Fan jag som trodde jag var vampyr.. men tydligen inte..

men jag fortsätter ta hand om mig endå.. så lätt tänker jag inte ge upp. men suris tänker jag förtsätta att vara

Av Sanna Matzols - 19 februari 2010 08:36

Jag e född i Sverige,, jag bor här o kommer kanske alltid vara här,, Men jag är stolt tattare uppblandad med Zigenare.
Känner en sådan dragningskraft till resandet att det e tur att jag har en man som gillar hemma livet.




Romer
, roma ( rom, är en benämning på en romsk vuxen man på romani), och till en kvinna säger man romni som är en benämning på en romsk vuxen kvinna, Romer är en folkgrupp. Folkgruppen kallas zigenare, en term som emellertid kan uppfattas som nedsättande och numera undviks i internationella organ.[1] Ordet zigenare kommer ursprungligen från den grekiska benämningen på romer, "atziganoi".[2] Av de cirka 20 miljoner romer som bor över hela världen bor ungefär 15 miljoner i Europa, främst i Östeuropa.[3] Det bör dock tilläggas att siffrorna är något osäkra, på grund av att många romer undviker att registrera sin etnicitet av fruktan för förföljelse.

Resandefolket (resande; förr tattare, ordet anses numera nedsättande) härstammar från olika grupper som i äldre tid stod utanför det etablerade svenska samhället.

I många länder finns personer som kallar sig resande (på engelska travellers) och dessa har skiftande bakgrund. I Sverige hade resandefolket en livssituation liknande romernas, som de resande därför känner en stark samhörighet med [källa behövs] . Svenska staten inbegriper även resandefolket i gruppen romer[



jag i framtiden,, hahahahahahaha

Resande/ romska flaggan


Eftersom jag har valt att kämpa för minoriteter tycker jag att diskriminering av ett foklslag ska ha prioritet.

Av Sanna Matzols - 19 februari 2010 08:31





Bakom alla dessa tusen masker som människan bär på finns en hemlighet. Men så sårbar och liten gömmer man gärna det lilla barnet inom en. Kanske kommer den lilla aldrig ut i ljuset el blir accepterad.
Vardagen och ansvar i livet tar över och den lilla glöms där inne i djupet, plötsligt glömmer man hur det e att vara liten. Man glömmer alla drömmar, alla äventyr och alla måsten som var så viktigt. Och inte nog med det,,,
Man blev DEN man lovade sig själv som liten att ALDRIG bli
Inte blev det som man ville heller, utan man drunknar i byrokratins pressar, där man omringas av vikiga uppgifter
för att helt enkelt förvirras och tappa begreppet.
Precis som om man som vuxen skulle kunna få lite sinnesro och lycka.
Kanske blir man utvald redan som foster, el e det personnummer el gener som gör att vissa människor hur mycket dom en kämpar, inte kommer nära sina drömmar. Att det hela tiden dyker upp hinder som man inte kan påverka
och hur man en gör nya val för att göra annorlunda, blir det samma sak igen.



Vi kanske inte har "kast" system i Sverige men klass skillnaderna e ju klart ett hinder för människan.
Och av erfarenhet spelar det ingen roll hur mycket man förendras el gör andra val
i slutändan sitter man iallafall i samma situation.

Av Sanna Matzols - 19 februari 2010 08:26

DAGENS LÅT:


DAGENS VISDOMSORD: utan vänskap ingen kärlek, utan kärlek ingen vänskap

DAGENS MÅSTE: insikter



Jag är trött på dessa cystor nu!! trött på smärtan och förtvivlan!!
trött på att va trött!!!
Troligtvis e jag bedövad av maktlöshet o förtvivlan,, inget e längre va det va o Ja har tappat kartan.
Med trasig kompass yrar jag runt i mörkret o har såå svårt att se vilket håll ja ska gå.... För helt plötsligt hamna ja i en korsning men kan inte tänka el känna såå ja vet ej vart ja ska... Allt slogs sönder o ja e rädd,, kan ja vända va kommer hända,, vilket trassel... Hur mycket ja en tänker kommer ja inte fram till nått vättigt.



Stirrar rätt fram,, kikar på luren,, vrider vänder. Går till datorn,, tar en cigg o stirrar sen vidare...
Hur kan allt inom en bara sluta funka,, vart kommer tröttheten i från?? Sista gnutta hopp o förnuft bara rann av mig
o såå var man ensam igen..
Men man har ju ingen annan en sig själv att släpa på.

Trodde bara att ja hade hittat rätt???!!!!





Kanske de e bäst att finna sig i ensamheten,, då kanske den försvinner..

Av Sanna Matzols - 19 februari 2010 08:24


Visst undrar man i bland vem som skrivit livets manus, ibland är det sjukt mycke saker som händer som man kan uppleva som en illusion. I dunklet sitter författaren och skrattar åt alla sina påhitt som man blir tilldelad i livets teater. Vilken roll man har är tydligt förbestämt så det gäller att spela med bra,, så man inte får sparken... Men livet är bra underbart och det finns så mycket att njuta av..

Det finns vissa människor och vissa händelser som man aldrig glömmer, dessa skapar ett tomrum men endå många skratt. Eldsjälar som kämpar för det dom tror på som ger mer en de har och oavsätt finns dom och står kvar.. Till min brosa, till min nalle RIP och till hans kompanjoner- så mycke kärlek!




Mabon

Hösten, den milda, färjade mjuka trösten
Balansen och jämnlikheten för nu ska heliga Moder jord vila,
under vita täcket när vinten ila.
Nu ska guden dödsriket möta, för att förnyelse och kraft till våren nöta.


Jag älskar Moder Jords skiftningar. Hon bjuder ju ständigt på ett skådespeleri utan dess like.
Dessa dagar är jag i skogen så mycke jag kan, där är jag fri där kan jag skapa...

Presentation


Livet kan liknas ett spindelnät där varje handling du gör skapar vibrationer i varje ände av trådarna de gäller att vibrera rätt energier för det du ger får du tillbaka x 3
::BlesseD BeeE::




Reklam

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<<
Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Snacka på...


Ovido - Quiz & Flashcards