De-LunA

Direktlänk till inlägg 20 februari 2010

Att gå vidare

Av Sanna Matzols - 20 februari 2010 01:28

Det har vart tungt att lämna massor bakom sig, men nödvändigt då min energi blivit förspilld.

Men det enda jag behöver nu är min familj och mina systrar för jag har inte tid att slösa nått just nu.

Även den givmilde kan behöva få ibland, även den starka behöver vara svag.



MORGAN LA FEY!

"Hail Lady
Your presence
is constant
and ever-changing
In birth and harvest
In aging and dying
In and in between worlds and lives
As the wheel turns Your presence is
constant and ever-changing
Blessed Be"



Tack Thomas för att du stöttar och bryr dig!
Tack Annelie för att du botar min inre ensamhet!
Tack Mamma för att du alltid förstår!
Tack mina älvungar Ozzy och Emma för att ni älskar mig som jag är!



Du heliga moder med all din kraft, vaka över D mina, genom gudafolkets hetsiga stormar och prövningar!

Du kärleksfulla moder med all din värme, älska och rå om D mina då förtvivlan och vanmakten drabbar deras liv!

Du oövervinnerliga moder med all din visdom, skänk kunskap till D mina, då förståelsen och grubblandet skymmer deras syn!

Du rättvisa moder med all din ärlighet och rättvisa, skydda D mina då elaka själar vill förgöra eller ta deras energi!

DAGENS LÅT: Jag är tacksam för att jag är älskad!



DAGENS VISDOMSORD: Lär som om du skulle leva för evigt. Lev som om du skulle dö i morgon.

DAGENS MÅSTE: Se värkligheten som den är, sluta planera och börja aggera!



I dagens ljus kamoflerar maskerna, den lyckliga, den grymma, den vackra, den hala..
Det finns inget i dagen som visar det inre, ens drömmar, ens förtvivlan eller ens rädslor.
Som en evig pjäs blandad av inproviserat och förskrivet där handlingen styrs av val och "författare"
En då så låssas alla att pjäsen är riktig, att den är full av sanning och förståelse, där ingen vill se bakom dessa masker. Ty där blir den vackra den slitna, den grymma, god och den sanningen skakar om den fantasi som spelas på scenen.

I nattens mörker suddar skuggor bort alla masker, de glada ögonen fylls med tårar, den starka kroppen rasar samman och "fantasin" krossas av de värkliga raderna. De mörka scenerna utspelas om och om och smärtan blir lika värklig som när det begav sig. Kanske man inte ska låta sig luras av dagens sken, utan se bakom maskerna för att se de som är på riktigt! Viljan att allt är perfekt enligt pjäsen kan förblinda den bästa och skådespelet från ett proffs blir övertygande. Men i nattens skuggor kommer sanningen fram, den kan man inte blunda för, den hörs, syns och upplevs.



Ibland måste man välja mellan sig själv och andra, då man har en ensam och grym väg att vandra.
Ibland ger man mer en vad man har, bara för att ha sina käraste kvar.
Man ska inte ta nått för givet utan njuta av varje sekund, leka, älska och njuta en stund.
Inte slösa nuets dyrbara tid som i nästa stund gått förlorad i de förflutna, där känslor och glädje inte ska hållas slutna. Leva varje dag som den vore den sista och se vad man har och inte vad man kan mista. Ångra sina dumma val eller slösade dagar är inte till nån fördel, det kan inte fixa de förflutna eller göra en hel. För allt har ett syfte och allt har en del....



Man kan inte styra livets tid och vända på glaset.
Man kan bara stanna den en stund i nuet...

 
 
linnea

linnea

20 februari 2010 01:31

fin blogg:)

http://linneano.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna Matzols - 10 mars 2011 00:51

  Bloggen dör snart,,,,ny tid.... nya tankar.....nått som får mitt hjärta att banka. Jag hör.. jag ser.. jag vet.....å dax att göra nytt!!   ...

Av Sanna Matzols - 4 mars 2011 11:07

Kär i låten :D hahahaha Skönt att vara på benen o ute o springa innan solen gått ner ;) vampan har fått ljus på sin näsa och promenad med hund sällskap!!! Laddar fortfarande batterierna då jag inte e 100% frisk :( men skamden som ger sig!!! ...

Av Sanna Matzols - 3 mars 2011 20:47


wiiiiiii äventyret kommer till Dalarna :DÄlskade Lina e på G o jag ser fram i mot helgen som faaan!! Laddar upp för utgång i Borlänge å party till gryningsljus!!! Ska dyka in i garderoben och kolla va det finns där....så man kan dra nå gammalt över...

Av Sanna Matzols - 2 mars 2011 23:26

     Då jag befinner mig i trollerihatten!   Lilla jag....skrattandes med glimten i ögat med dinglande ben på "hatten" jag är en stjärna av alla stjärnor och här sitter jag och filosoferar om  ::VaD JaG SkA BlI NäR JaG BliR StoR::    ...

Av Sanna Matzols - 2 mars 2011 21:28

           

Presentation


Livet kan liknas ett spindelnät där varje handling du gör skapar vibrationer i varje ände av trådarna de gäller att vibrera rätt energier för det du ger får du tillbaka x 3
::BlesseD BeeE::




Reklam

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<<
Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Snacka på...


Ovido - Quiz & Flashcards