De-LunA

Direktlänk till inlägg 25 februari 2010

Del 1 av mitt liv,, Läs om ni törs.....

Av Sanna Matzols - 25 februari 2010 22:26

En lite älva föddes 1982, så skör så oförstörd! Till en värld full av orättvisor där Justitia redan lagt sin dom. Den lilla var redan dömd, för brott hennes moder och fader hade begått.


Hennes första 5 år va nått hon inte rådde på, skrik o gap med blod i floder utan kompass o utan roder.

Inlåst, "skyddad i sitt rum" kände hon sig skyldig och dum, ansvarig för skiten... blev hon i sitt inre sliten.

Där fick hon sin 1 "vän" nån som prata sjöng o dansa nån hon efter kunde svansa!

Minns den dagen som igår då hon banka och skrek, då de "vuxna" svek.


Kissnödig, orolig och frustrerad... blev hon sakta kamoflerad. Passar in i varje roll, med full kontroll, lekandes med ilska i ögonen och leenden på läppen. Ingen kunde ge henne knäppen! På näsan, i pannan joo de blev den " Sanna:n"


Damen som dansa Alla roller i Spel som kunde dansa men även erkänna sina fel.

Någonstans mitt i mellan, förlora hon sällan.

Efter år av påpekan av alla hennes fel, blev hon kall, hård o stel. Med henne kan man inte förhandla,, bara förvandla!


Hennes släktes beskyddare blev ett monster hon aldrig sett förr, blev instängd bakom ennu en dörr. Gråtande i smärta o ensamhet fick hon se det hon innan inte vet.

Denna lek,, blev till faderns smek..

Där mötte hon nr "vän" 2 som kunde se och kunde förstå!


Något andra inte ville veta av,, så hon sig till Dalarna sig begav!

Där hon med sin moder trodde sig kunde vila,, men moderns jobb gjorde att ängeln gatorna ila.Där levde hon upp till faderns makt och där kom "nr 3 eviga Slakt"


Spelet lekte vidare i teaterns roll och hon höll inte demonerna på håll. Som 14 mötte hon djävulen själv, så 32 år, så ego och ond, som plasera sin säd gånger 2 såå grym och så rå!

Han skända allt som av de goda,, hon blev ensam att myndigheter att orda,, ängelns moral hon var tvungen att vika.


2 små liv hon var tvungen att svika! Och där gav hon nr 3 vika..



Där i all röra hon fick en ung man att höra genom kramars kraft, en trygghet hon aldrig haft!

Hon bland spelmasiner och gäng gav Han allt hennes " häng"

För hans rådjursögon gav henne ro,, fick henne å njuta o gav henne ro! I hennes lidande i hennes blodiga säng gav han henne rättelse utan att ta henne på en sväng...

Med hunden Bamse så mjuk,, gav han henne allt annat en kuk.

Han krama o skratta och fanns bara till, det fick henne att leva och att inte ligga stil.

Han gav henne livet tillbaka,, hon kunde för första glöden smaka!



 
 
Ingen bild

ch..

26 februari 2010 00:44

så fint.. önskar att priset är värt smärtan;) att allt ont har gett samma kraft tillbaka, men d märks du styr nu inte smärtan, du väljer den och det du vill, du styr, allt går att omvandla.. kemisten;) kramis!

 
Ingen bild

häxan på ängen

26 februari 2010 19:36

men så mycket ondska till en så liten tös jag förstår varför ditt hjärta frös!!!Alltid vid din sida jag kommer att stå......älskar dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna Matzols - 10 mars 2011 00:51

  Bloggen dör snart,,,,ny tid.... nya tankar.....nått som får mitt hjärta att banka. Jag hör.. jag ser.. jag vet.....å dax att göra nytt!!   ...

Av Sanna Matzols - 4 mars 2011 11:07

Kär i låten :D hahahaha Skönt att vara på benen o ute o springa innan solen gått ner ;) vampan har fått ljus på sin näsa och promenad med hund sällskap!!! Laddar fortfarande batterierna då jag inte e 100% frisk :( men skamden som ger sig!!! ...

Av Sanna Matzols - 3 mars 2011 20:47


wiiiiiii äventyret kommer till Dalarna :DÄlskade Lina e på G o jag ser fram i mot helgen som faaan!! Laddar upp för utgång i Borlänge å party till gryningsljus!!! Ska dyka in i garderoben och kolla va det finns där....så man kan dra nå gammalt över...

Av Sanna Matzols - 2 mars 2011 23:26

     Då jag befinner mig i trollerihatten!   Lilla jag....skrattandes med glimten i ögat med dinglande ben på "hatten" jag är en stjärna av alla stjärnor och här sitter jag och filosoferar om  ::VaD JaG SkA BlI NäR JaG BliR StoR::    ...

Av Sanna Matzols - 2 mars 2011 21:28

           

Presentation


Livet kan liknas ett spindelnät där varje handling du gör skapar vibrationer i varje ände av trådarna de gäller att vibrera rätt energier för det du ger får du tillbaka x 3
::BlesseD BeeE::




Reklam

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<<
Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Snacka på...


Ovido - Quiz & Flashcards