De-LunA

Alla inlägg den 26 september 2010

Av Sanna Matzols - 26 september 2010 09:37

  

  

Av Sanna Matzols - 26 september 2010 08:34

 

 

Somnar tidigt vaknar tidigt...

 

Trots tyssnad vakna jag i allafall kvart över sju, låg o chilla en stund innan jag hoppa upp för den nya dagen. fumla mig ut till vattenkokarn och sen vidare till djuren :) de e ju där nån stans jag vaknar till. Fortfarande sjuk :( värk i kroppen.. öm i lederna...trött å snortig! Jag som hatar snor,,,,jag kan med allt men inte det- det e förmycket.

 

Idag blir lika som i går

 

....jag ska ligga....

 

så mycket som möjligt. 

 

 Sova o dricka te för jag måste va frisk i morgon.. men det e ju tur att det bryter ut nu så kan man likt en zombie sitta på jobbet denna vecka för då kanske värken har släppt ;)

 

Så har ni tur haffar ni mig kanske på face...annars e det nog kört....luren bara i KIDS fall!!

 

 

______________________________________

___________________________

____________________________________________

 

 

 

::::DAGENS LÅT::::

 

 

 

 

 

 

::::DAGENS VISDOMSORD::::

 

 

Du blir bara stor om du vågar vara liten.

 

_______________________________________

_____________________________________

 

 

 

::::DAGENS MÅSTE::::

 

 

BlI FrisK

 ________________________________________

______________________________________

 

 

 

::::DAGENS IDOL::::

 

DunderklumpeN

 

  

 

Svensk delvis animerad film från 1974

Det är midsommarkväll i Ströms Vattudal i norra Jämtland. På en veranda sitter pappan och mamman och dricker kaffe, och inne i huset sover yngsta dottern Camilla. Så smyger den ensamme Dunderklumpen in i Camillas sovrum och väcker hennes dockor till liv, och beger sig av med dem. Camillas storebror Jens och pappa Beppe följer Dunderklumpen genom midsommarnatten för att få tag i leksakerna, och när de hinner ikapp Dunderklumpen får de vara med om en magisk midsommarnatt. Filmen har hämtat inspiration från det jämtländska landskapet då både jätten Jorm och Dunderklumpen bär namn som kan knytas till trakten kring Strömsund. Jamska talas också av dessa båda karaktärer vilket förstärker deras koppling till Jämtland och Strömsund

 

_____________________________________

______________________________

 

 

::::DAGENS BILD::::

  

Presentation


Livet kan liknas ett spindelnät där varje handling du gör skapar vibrationer i varje ände av trådarna de gäller att vibrera rätt energier för det du ger får du tillbaka x 3
::BlesseD BeeE::




Reklam

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Snacka på...


Ovido - Quiz & Flashcards