De-LunA

Alla inlägg den 20 februari 2010

Av Sanna Matzols - 20 februari 2010 01:32



Det var en gång 2 med två ovärdeliga skatter.. Och dessa skatter va inte som vanliga skatter,, dom var mänskliga.
Det levde där en prins med ovärdelig kunskap o ett gyllene hjärta,, han va familjens skatt.
Men med en enastående resa bakom sig, där allt han engång haft grymt tagits ifrån han.
fylld av fruktan men med ett sinne för godhet o kärlek.
Där levde även en prinsessa, dold i skuggan av svek o prövningar Rikets förlorade skatt..
Med enorm skönhet o ett öppet hjärta ska hon en dag återvända med ny storhet.
Men inom henne va rädslan stor o tilltron liten.
hennes livsresa hade fört henne till emsamheten.

När två själar möts som redan e enade sen tidigare händer
d magiska som drar allt som hör ihop samman.
De som skall mötas ska finna varandra.
O så blev de i kunskapens hus. Dragningskraften
blev såå stark o allt skedde totalt naturligt.
Sen blev det som det alltid hade vart så utan frågor eller tvekan.

Men på grund av rädslan drog Hon in sig i sitt skal igen ty ensamheten är säkrare en kärleken.




Trots att dessa två själar hade såå mycket att lära av varandra, vände hon honom ryggen och valde att
dränka sig i tystnaden. Ty rädslan var så stor,, att hon inte längre hade nått o säga.
Med blickar skickades saknaden o orden,, dom som aldrig kom i talan..
Sökandet bort förblir ganska enkelt ty kraften av frihet är något som smakar gott.



De starka känslorna får inte ta över eftersom hon inte har tillit till andras kärlek o vänskap.

Men hela tiden knyts banden åter samman,, saknaden glöder för hett.
Undrandes över vad han gör...??
Han väntar!!??!!

Hur kan det va möjligt efter all denna tystnad?



O trots allt han har bevisat o all den kunskap hon har,, e det svårt att släppa loss känslorna..
Trots hans ömhet, försiktighet o omsorg,, tvekar hon,, in i det sista!!!
Även om hon vet att allt blir bra,, e ett bindande endå något kraftfullt o obrytbart!


O ett löfte som d,, kan man inte bryta för att bara ge sig av..
Såå efter att ha granskat sig själv o det hon har bestämmer hon sig för att våga!!
Ge allt,, för att bara chansa,, kanske kärleken blir hennes?

Av Sanna Matzols - 20 februari 2010 01:31



Plötsligt inser jag att det jag just nu upplever är ovillkorslös kärlek, att jag har träffat mitt livs kärlek och min själsfrände. Det jag tänker, det säger han, det jag inte ser, visar han och han ger alltid det jag behöver i rätt tillfälle. Han kan se vad som fattas mig för stundern men kan också se vad jag behöver om en stund.
Han visar mig vad kärlek och livet innehåller, han ger det jag aldrig har fått och tar fram sidor hos mig som aldrig fått blommat. Hans naturliga och lugna sätt får mina masker att rasa samman och då får sårbarheten, hemligheten och skyldigheten sin riktiga plats och det får min livslust att frodas. Den rollen jag föddes i är inte längre den jag är och mitt förflutna tappar sin kraft..

Av Sanna Matzols - 20 februari 2010 01:29

Som jag får höra hela tiden, tänk inte så mycket!
Men va fan ska jag ha skallen till da? O visst onödigt grubbel e att kasta tiden i sjön men det finns
vissa saker man bara inte kan låta bli att tänka på.
Syftet med att jag är här e ganska spännande att tänka på, för ingen annan lär ju ge mig svar...
Livet meningar kan va skönt att förstå när verkligheten e ohanterlig, för i dessa stunder behöver man en Bra anledning till att gå upp.




DAGENS LÅT: Till alla mammor och deras mammor...



DAGENS VISDOMSORD: de finns inget rätta svar i livet, facit får du fixa själv..

DAGENS MÅSTE: att se det som finns under smärtan o dimman..



Jag vet att jag behöver vara rädd om de mina...
Jag har svårt att se de jag har och i stället ser ja de jag kan få!
Vad är det som livet ska innehålla då?
Vad är det mitt hjärta söker?

FÖR DET SOM BETYDER MEST ÄR JAG OFTA MINST RÄDD OM!!

Av Sanna Matzols - 20 februari 2010 01:28

Det har vart tungt att lämna massor bakom sig, men nödvändigt då min energi blivit förspilld.

Men det enda jag behöver nu är min familj och mina systrar för jag har inte tid att slösa nått just nu.

Även den givmilde kan behöva få ibland, även den starka behöver vara svag.



MORGAN LA FEY!

"Hail Lady
Your presence
is constant
and ever-changing
In birth and harvest
In aging and dying
In and in between worlds and lives
As the wheel turns Your presence is
constant and ever-changing
Blessed Be"



Tack Thomas för att du stöttar och bryr dig!
Tack Annelie för att du botar min inre ensamhet!
Tack Mamma för att du alltid förstår!
Tack mina älvungar Ozzy och Emma för att ni älskar mig som jag är!



Du heliga moder med all din kraft, vaka över D mina, genom gudafolkets hetsiga stormar och prövningar!

Du kärleksfulla moder med all din värme, älska och rå om D mina då förtvivlan och vanmakten drabbar deras liv!

Du oövervinnerliga moder med all din visdom, skänk kunskap till D mina, då förståelsen och grubblandet skymmer deras syn!

Du rättvisa moder med all din ärlighet och rättvisa, skydda D mina då elaka själar vill förgöra eller ta deras energi!

DAGENS LÅT: Jag är tacksam för att jag är älskad!



DAGENS VISDOMSORD: Lär som om du skulle leva för evigt. Lev som om du skulle dö i morgon.

DAGENS MÅSTE: Se värkligheten som den är, sluta planera och börja aggera!



I dagens ljus kamoflerar maskerna, den lyckliga, den grymma, den vackra, den hala..
Det finns inget i dagen som visar det inre, ens drömmar, ens förtvivlan eller ens rädslor.
Som en evig pjäs blandad av inproviserat och förskrivet där handlingen styrs av val och "författare"
En då så låssas alla att pjäsen är riktig, att den är full av sanning och förståelse, där ingen vill se bakom dessa masker. Ty där blir den vackra den slitna, den grymma, god och den sanningen skakar om den fantasi som spelas på scenen.

I nattens mörker suddar skuggor bort alla masker, de glada ögonen fylls med tårar, den starka kroppen rasar samman och "fantasin" krossas av de värkliga raderna. De mörka scenerna utspelas om och om och smärtan blir lika värklig som när det begav sig. Kanske man inte ska låta sig luras av dagens sken, utan se bakom maskerna för att se de som är på riktigt! Viljan att allt är perfekt enligt pjäsen kan förblinda den bästa och skådespelet från ett proffs blir övertygande. Men i nattens skuggor kommer sanningen fram, den kan man inte blunda för, den hörs, syns och upplevs.



Ibland måste man välja mellan sig själv och andra, då man har en ensam och grym väg att vandra.
Ibland ger man mer en vad man har, bara för att ha sina käraste kvar.
Man ska inte ta nått för givet utan njuta av varje sekund, leka, älska och njuta en stund.
Inte slösa nuets dyrbara tid som i nästa stund gått förlorad i de förflutna, där känslor och glädje inte ska hållas slutna. Leva varje dag som den vore den sista och se vad man har och inte vad man kan mista. Ångra sina dumma val eller slösade dagar är inte till nån fördel, det kan inte fixa de förflutna eller göra en hel. För allt har ett syfte och allt har en del....



Man kan inte styra livets tid och vända på glaset.
Man kan bara stanna den en stund i nuet...

Av Sanna Matzols - 20 februari 2010 01:22

 Saknad.....




DAGENS VISDOMSORD: Man lever bara en gång så varför inte göra D ordentligt!!

DAGENS MÅSTE: Se saker för vad D e,, Spel!!!




Ensam e stark brukar D heta men jag saknar...
Min mor, mina FÅ vänner och så klart den Falska Tryggheten som jag har byggt upp i min borg.
Men detta e nyttigt för mig då jag inte kan bibehålla D jag har haft utan får förändringar jag sedan länge har behövt, så nu finns snart inte så mycket av den gamla Sanna kvar.
Utan här växer 1 ny Sanna fram som är vaken i skallen, medveten om situationen och som framför allt Älskar sig själv igen! D fängelsemurar som har omgivit mig rasar vart efter sönder och nu når solskenet enda fram och värmer mitt ansikte. FRIHET!!












Nu sover jag minsann igen förlorad sömn, vaknade efter 12 och trodde att Thomas o kidsen precis gett sig mot sina sysslor! Jag hörde varken klockan eller dom, o de e ju inte så att vi bor i ett slott direkt. Men kanske e man sååå trött att man e mer madvetslös en sovandes!?

Så nu e dagarna korta och lugna, jag gör inte mer en jag behöver för jag vill att energin ska räcka till kidsen. Nackdelen e ju att ALLA dessa viktiga saker jag borde ta tag i flyttas ständigt fram 1 dag till, men så får det va nu när man inte e på topp..





MINA ÄNGLAR I ALLA FÄRGER!!

VISSA FINNS NÄRA ANDRA LÅNGT BORT!!



HUR DET EN ÄR ELLER VAD SOM EN HÄNDER FINNS JA HÄR!!

Av Sanna Matzols - 20 februari 2010 00:58

Kan knappast må bättre,, fredagsmys med sällskap av min underbara familj!

Dock somna jag in efter pizzan, lite Matkoma!! Men powernap kan behövas ibland för det skapar " Nuzze på gott humör"!!


Såg en jätte bra film i kväll men tydligen inte så kul eftersom det inte finns nån trailer på den! Den heter iallafall Orginal och är en svensk komedi! Inget är ju va det ser ut att vara och den slutar inte direkt som man väntat sig!

  Hård "förfest" här har vi damen som knoppa först!


3 Coolingar me stil!

  Vi andra tappra riddare partade vidare på Coca Cola och snask så pass mycket att Ozzy tillslut inte ville äta en bit till!


Nu sover även han och det e dax för oss "vuxna" att frossa i vampyrfilm!

Tänk att jag inte är rädd för sånna filmer!?


BRB!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Livet kan liknas ett spindelnät där varje handling du gör skapar vibrationer i varje ände av trådarna de gäller att vibrera rätt energier för det du ger får du tillbaka x 3
::BlesseD BeeE::




Reklam

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<<
Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Snacka på...


Ovido - Quiz & Flashcards