De-LunA

Alla inlägg den 9 april 2010

Av Sanna Matzols - 9 april 2010 12:18

::::ModeR JorD:::


Jag minns då jag inte trodde, då jag inte var övertygad eller såg livets mening!

Idag kan jag se meningen även med det, då min vilsenhet lädde mig rätt!

Nedanför här finns några av mina övertygelser o tolkningar som jag fått på vägen i min resa mot fullbordan!

!BlesseD BE!


 


::Proffs byggde Titanic - amatörer byggde Arken::


Så jag är övertygad om att jag kan AllT bara jag tror på mig själv

för den enda som kan sätta dommen på mig i mitt skapande e jag själv och därigenom får jag mina resultat!

::Om du inte tar hand om din kropp, var ska du då bo?::


Min kropp är min själs tempel.

Det är något jag behöver vårda och bry mig om utan att

låta fåfängan och självgodheten ta över!

::Framtiden oroar oss, det förflutna håller oss fast. Därför går vi miste om nutiden.::


Jag försöker att stanna i nuet och njuta av stunden. Då hinner jag känna, leva och förstå mig själv och min omgivning.

Flykten vidare kanske ligger i min natur men gör den min vardag ohanterlig måste jag tämja flyktbehovet lite!

::Jorden är rund för att det inte ska finnas några gränser::


Jag tror på människan, har hopp om livet och drömmer om fred!

Jag anser att vi alla tillhör samma familj och jag ser oss som världsmedborgare på denna planet!


::Varför skall man se ut som alla andra det är ju redan så många som gör det::


Jag är förundrad av samhällens pepparkaksform som man ska igenom redan som liten. Att vara olik eller annorlunda sin granne är idag tydligt ett tabu.

Därför får jag ennu mer behov att inte passa in!


::Jäkt är bara tecken på dålig organisationsförmåga::


!HahahahA!

så sant...... så sant.

Sån e jag, har inget minne, tror inte på klockan,planerar så mycket att planen blir så överplanderad att jag inte minns HuR jag planera.


::Det är den som går vilse som finner de nya vägarna::


Jag har verkligen varit LosT o i mellan åt e jag det fortfarande.

Men om jag inte är det skulle jag aldrig lära mig så mycket om mig själv eller livet. Det finns inget jag ångrar som jag har gjort men det finns massor jag ångrar som e ogjort!


::Om du vill komma någonstans, gå någonstans::


Falsk trygghet förlamar- den tanken slog mig för 3-4 år sedan då jag blev sjuk! Man kanske inte alltid e där än- men när dagen kommer dödar man sig själ sakta om man inte går vidare!


::Döden är den största grejen som finns. Det är därför man har sparat den till sist::


!PreciS!

Det är inget jag fruktar, bara när det gäller andra. Men för mig e det inte svårt att släppa o gå vidare, ty vi födds o vi dör o det e ju 1 av meningarna med livet!

Av Sanna Matzols - 9 april 2010 11:48

Såå 1 ny dag med nya äventyr!  Å det känns spännande!


Vaknade me ett leende på läpparna trots att solen :::LyseR::: med sin frånvaro.

Men det är alltid lika mysigt att vakna vid sin :::ÄlsklingS::: sida och skönt att vara nära en stund. :::KidseN::: är redan i full gång men tjii fick jag som trodde det va :::FrullE::: på sängen på G, hahaha nä där hade jag fel!


              


Idag blir det lugnt, vika ton me tvätt, grejja lite här hemma me :::OzzY PlugG::: o liknande för att sen göra sig fin å åka o fira födelsedag! Ser fram imot att träffa barnens farmor o farfar som vi inte sett sen de va i Tailand, samt Mumun (födelsedagsbarnet) o Moffen!



Men som överskriften säger,, inte sitta o tänka på va man :::SkA::: göra utan i stället se till :::AtT::: göra!

Så ha en fin dag där ute, så skrivs vi sen!

Av Sanna Matzols - 9 april 2010 02:30

En värld utan den människan man älskar är ingen värld utan en anhalt mellan 2 världar där frustrationen och

olycklighet plågar en.

:::Vill ni förstå männen? Studera kvinnorna::: Då det oftast slutar med att vårt känsloliv och bekräftelsebehov

krånglar till allt!


  


Kärlek är inte att röra vid varandra utan att nå varandra. Sen är beröringen 1 av de bästa sätten att nå fram till varandra likt en hypnotisering av sinnena. För höras vill man ju och röras vill man ju, då kärlek är :::DelaD EgoisM::: Där Du som Jag spelar Störst roll för att man i sin tur ska kunna bli Vi.


  


Kärlek och musik är det enda som inte behöver bli översatt,, det är så uppenbart så självklart och i en eller annan form når den alltid in. Ty kärleken är :::StimulanS::: för hjärtat men :::BedövandE::: för förståndet och den galna förälskälsens psykosliknande stadie för en till världar man inte trodde eccisterade. Så ärligheten är A och O då :::UppriktigheT::: är inte att säga vad man tänker utan att :::Mena::: det man säger.


::::DAGENS LÅT::::




::::DAGENS VISDOMSORD::::

Säga vad man vill om min man men tur i kärlek de har han.


::::DAGENS MÅSTE::::

Ge för att jag vill å inte för att få!!

Presentation


Livet kan liknas ett spindelnät där varje handling du gör skapar vibrationer i varje ände av trådarna de gäller att vibrera rätt energier för det du ger får du tillbaka x 3
::BlesseD BeeE::




Reklam

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Snacka på...


Ovido - Quiz & Flashcards