De-LunA

Direktlänk till inlägg 17 april 2010

::::? VaD LäR vi VårA BarN ?::::

Av Sanna Matzols - 17 april 2010 07:11

Som människa i dag är det inte lätt att få tid för hela sitt väsen då tidspressen och samhällssystemet inte längre beakar mänskliga behov. Jag kan inte tycka att det är konstigt när hundratals människor går in i väggen vaje år för att sedan proppas fulla med diverse medicinska preparat, allt för att kunna återgå till vardagen som förmodligen vart den utlösande faktorn till fallet. Att bli bemött otrevligt på en statlig myndighet eller i mataffären gjorde mig frustrerad förut men idag kan jag se att jag inte har hela bilden av den otrevliga människans liv eller mående, men jag har svårt att förstå hur det fortsätts att bibehålla ett system som är insjuknat av sjuka människor och som dessutom påvärkar våra barns liv på ett negativt sätt.

Är det meningen att barnen ska växa upp med en tolerans för att sjuka "själar" inte ska omhändetas enligt individens bästa utan ska tvingas fortsätta i de hjulspåren som gagnar staten och inte människan!? Känns förjävligt att ge dessa budskap och vara en sådan förebild som visar på att det är matrialism/handeln och ekonomi är viktigare en själen. Sen undrar vi varför våra barn gör uppror och vägrar visa vare sig empati eller sympati då vår dubbelmoral i samhället växer sig allt större. Ångest är kroppen och själens naturliga sätt att signalera att något är fel å i stället för att få utrymme att hantera och åtgärda de problemet ska människan bedöva det med piller?? Ett piller som stänger av kroppens naturliga signaler och bedövar känslorna och självinsikten så pass mycket att ett aggerande för bättre mående tillslut stängs av helt och utvecklingen av personen stannar av så pass mycket att vid ett eventuellt avbrott i medicineringen kan ge förödande konsikvenser känslomässigt eller leda så illa som till självmord. Visst ska man ha kontakt med psykolog el liknande men Vi vet ju idag att det inte funkar som det ska, oavsett om det är långa köer, personalbrist eller bristande karraktär hos patient :::(vilket inte bör ses som förvånande)::: kanske vi bör titta närmare på vad vi gör mot våra medmänniskor idag!!

:::!!!Samt att vi borde tänka efter vad vi lär våra barn som en dag ska ta hand om oss då vi behöver vård och skydd!!::: För jag har svårt att se att vi inte skulle ha behov av känslomässigt stöd och förståelse för själslig smärta!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna Matzols - 10 mars 2011 00:51

  Bloggen dör snart,,,,ny tid.... nya tankar.....nått som får mitt hjärta att banka. Jag hör.. jag ser.. jag vet.....å dax att göra nytt!!   ...

Av Sanna Matzols - 4 mars 2011 11:07

Kär i låten :D hahahaha Skönt att vara på benen o ute o springa innan solen gått ner ;) vampan har fått ljus på sin näsa och promenad med hund sällskap!!! Laddar fortfarande batterierna då jag inte e 100% frisk :( men skamden som ger sig!!! ...

Av Sanna Matzols - 3 mars 2011 20:47


wiiiiiii äventyret kommer till Dalarna :DÄlskade Lina e på G o jag ser fram i mot helgen som faaan!! Laddar upp för utgång i Borlänge å party till gryningsljus!!! Ska dyka in i garderoben och kolla va det finns där....så man kan dra nå gammalt över...

Av Sanna Matzols - 2 mars 2011 23:26

     Då jag befinner mig i trollerihatten!   Lilla jag....skrattandes med glimten i ögat med dinglande ben på "hatten" jag är en stjärna av alla stjärnor och här sitter jag och filosoferar om  ::VaD JaG SkA BlI NäR JaG BliR StoR::    ...

Av Sanna Matzols - 2 mars 2011 21:28

           

Presentation


Livet kan liknas ett spindelnät där varje handling du gör skapar vibrationer i varje ände av trådarna de gäller att vibrera rätt energier för det du ger får du tillbaka x 3
::BlesseD BeeE::




Reklam

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Snacka på...


Ovido - Quiz & Flashcards