De-LunA

Direktlänk till inlägg 25 april 2010

:::DeT MaN 1 GånG FörloraT KaN GudarnA ge en ÅteR:::

Av Sanna Matzols - 25 april 2010 13:38

 


När jag var liten fick jag något värdefullt men som jag kanske inte förstog då och inte för en i äldre ålder insåg jag vilken gåva och fördel jag hade givits.

På min gård bodde många familjer men det var en familj som speciellt gav mig utrymme och plats, några som tyckte om mig för den jag var och såg mig som en del av sin familj. Den värme som jag fick, den glädje jag kände när jag lekte med barnen värmer mitt inre en i dag när jag tänker tillbaka!!


  


Men som så många gånger förr vände jag en dag bara ryggen till och gick, jag skämdes jag fruktade och jag svek. Det jag hade hamnat i var inget jag önskade och jag ville inte att det skulle drabba den familjen på något vis- så att sluta mig inne och försvinna var det enda naturliga. Skammen växte sig allt starkare och varje gång våra ögon möttes vred sig mitt hjärta!

Å det tog mig många år att växa upp och göra det som var rätt men då var familjen borta sedan länge...


Nu när jag har lämnat Dalarna bakom mig och börjat en ny del i mitt liv sökte jag efter familjen igen och hittar dom här i samma stad men det mest fantastiska av allt är att dom finns några gator bort   å jag kan inte säga annat en att jag fylls av glädje över att de bra bitarna i mitt förflutna kommer tillbaka!!

Denna skatt ska jag förvalta ordentligt ty dom har så mycket att lära mig!!


 
 
Ingen bild

Mamma

25 april 2010 18:53

Det där var bra skrivet.Jag hoppas att du hittar det du söker.Det är ju en mänsklig rättighet!Och att växa upp är stenhårt.Alla vi små väsen,,,går just omkring en stund här-därför större andledning att göra det som känns rätt.För vips så är det dags att lämna in.Moder Jord må vaka över dig min lilla urmelunge! Din Mamma

 
Ingen bild

Mamma

25 april 2010 18:56

Du har din familj hos dig,,,Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna Matzols - 10 mars 2011 00:51

  Bloggen dör snart,,,,ny tid.... nya tankar.....nått som får mitt hjärta att banka. Jag hör.. jag ser.. jag vet.....å dax att göra nytt!!   ...

Av Sanna Matzols - 4 mars 2011 11:07

Kär i låten :D hahahaha Skönt att vara på benen o ute o springa innan solen gått ner ;) vampan har fått ljus på sin näsa och promenad med hund sällskap!!! Laddar fortfarande batterierna då jag inte e 100% frisk :( men skamden som ger sig!!! ...

Av Sanna Matzols - 3 mars 2011 20:47


wiiiiiii äventyret kommer till Dalarna :DÄlskade Lina e på G o jag ser fram i mot helgen som faaan!! Laddar upp för utgång i Borlänge å party till gryningsljus!!! Ska dyka in i garderoben och kolla va det finns där....så man kan dra nå gammalt över...

Av Sanna Matzols - 2 mars 2011 23:26

     Då jag befinner mig i trollerihatten!   Lilla jag....skrattandes med glimten i ögat med dinglande ben på "hatten" jag är en stjärna av alla stjärnor och här sitter jag och filosoferar om  ::VaD JaG SkA BlI NäR JaG BliR StoR::    ...

Av Sanna Matzols - 2 mars 2011 21:28

           

Presentation


Livet kan liknas ett spindelnät där varje handling du gör skapar vibrationer i varje ände av trådarna de gäller att vibrera rätt energier för det du ger får du tillbaka x 3
::BlesseD BeeE::




Reklam

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Snacka på...


Ovido - Quiz & Flashcards