De-LunA

Alla inlägg den 22 augusti 2010

Av Sanna Matzols - 22 augusti 2010 21:15

  


::::NattI NattI::::

Av Sanna Matzols - 22 augusti 2010 15:31

  


Ibland kanske livet inte blir som man har tänkt sig,,ibland blir det bara för mycket. Som liten är man förblindad och skyddad av sig själv, men som stor blir man mer försvarslös och fantasilös. Mina sorger e många min smärta så stor, kanske blir det tillslut bättre än man tror.

 

Hela mitt liv passerade revy idag..min barndom där missbruk syrde min vardag, svek och lögner serverades på silverfat och psykisk/fysisk misshandel var den goda efterrätten. Sen min ungdom...då jag sket i vilket. 1 vardag med min sjuka mor, människor som utnyttja vår sårbarhet och jag som susa omkring i min fantasi. Rotlös och naiv sökandes efter en plats o en familj.

 

Så kom min son...ängeln som fick mig att känna ångest, som fick mig att se mina fel.

Det botade inte min sorg utan såren blev mer blödande en nånsin. Nu var det inte bara jag..det var vi. Nu kunde JaG inte ta första platsen längre utan det var mycket svälja för att orka vidare. Det var mitt jobb att skydda, bedömma rätt och fel...tänka för framtiden och försöka se konsikvenser av ens val hela tiden.

 

Så kom min dotter...älvan som fick mig att se mina brister och som fick mig att göra andra val. Valet av en ensamhet,,valet att göra annorlunda. Mina sår blödde vidare och mina handlingar formades av de brister jag burit med mig som barn, men det var val som förändrade mitt liv...vårt liv. Jag lever inte för mig, jag lever för oss!

 

Nu ligger jag här, nerbäddad och sjuk-igen.

Ute skiner den sista sommarsolen och livet bryts sakta ner,,,snart kommer tiden för vila och läkande och kanske e det min sista chans att få mina sår att läka.

Kanske min sista stund att bli hel igen!!

 

::::BlesseD BeeE::::

 

För hur det en har varit ska det inte bli som det blev....det ska bli bättre.

Å jag tackar :::ModeR JorD::: för det jag har fått och det jag kommer få vare sig det är smärta el glädje!

 

    

Av Sanna Matzols - 22 augusti 2010 14:29


”En vän är någon som vet allt om dig och

ändå tycker om dig”

::::MinA ÄnglaR::::



  

Av Sanna Matzols - 22 augusti 2010 14:11

  

 

Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det.

 

Om du alltid säger "vi får se" händer det aldrig någonsin någonting.

 

 

::::DAGENS LÅT::::

 

::::DAGENS VISDOMSORD::::

Olyckshändelser är konstiga saker.

Man råkar inte ut för dem, förrän man råkar in i dem.

 

::::DAGENS MÅSTE::::

Chilla...e ju sjuk   

::::DAGENS IDOL::::

Mina älskade kids och mina vänner som har gett mig så mycket dessa veckor...

::::DAGENS BILD::::

  

Av Sanna Matzols - 22 augusti 2010 11:36

FAKTA

 Smeknamn: sazza, kotten, urmelungen

 Födelsedag: 8 december

 Bor: Falun

 Arbete: nopp 

 Färg: svart

 Plats:Venedig

 Drog: Skor-samlar

 Laglig: kaffe o cigg

 Olaglig: ja har väll smakat en del ;)

 Fordon: Båt (skepp)

 Film: Scarface och Gudfadern ligger på delad första.

 Djur: Uggla 

 Affär: Bohemia och Hela Kista galleria

 Serie: Sons of anarky- bäst

. Café: mina vänners kök annars olika men de lär va mysfaktor

. Skor: har hur mycke som helst

.

BRUKAR DU...

Titta på dig själv i spegeln: jo ofta

Gnälla: en hel del

. Skrika: det kan ja- som fan

. Sova: de e nice om man slipper vakna

 Drömma mardrömmar: gör jag ofta

. Klä dig i svart: nästan jämt

. Hata folk: nää kommer bara tillbaka

. Lita på folk: nej

När Åt du senast:nuuu frulle 

 Läste du en bok senast: nån dag sen

 Var du på konsert senast:förra året 

. Köpte du något senast: cigg i går o kebab

 Svor du senast: nyss

 Sjöng du senast: igår älskar att sjunga

  Klagade du senast: igår- de va synd om mig


. VEM...

 Saknar du: mina barn

 Gjorde dig riktigt glad senast: de nii 

  Fick du sms från senast: mamma


 HAR DU...

För många vänner: nej...alldeles lagom

 Tvångstankar: jo dååå

. Någon annan psykisk sjukdom:ett par stycken...inga detaljer 

. Färgat håret: ja

. Brutit några ben: Nej.

 Några piercings: Ja 3 st

 Egen dator: tänkte sno en min e sönder

Gjort bort dig rejält: ja då.... senast här om dagen

Bra självförtroende: ja klart...ja e bäst

. Sagt jag älskar dig till någon idag: nej inte än

 Varit kär: ett per gånger

. Blivit kär i någon på nätet: Nej.

Dumpat någon: Ett gäng gånger.

Blivit dumpad: Ja. länge sen- för ja ska va först


HUR...

Går du: trippar fram 

. Svarar du i telefonen: aaa sanna

. Fördriver du tiden: röker vi datorn

 Mycket pengar har du: Inte tillräckligt.

Bäddar du sängen: noga

 Ofta diskar du: Vet inte, försöker dumpa det på min roomie.

Ofta städar du: Samma som ovan.

Många stör du dig på: ett par stycken

Ofta träffar du din familj: så ofta det går


ÄR DU...

Förstående: jo då men ibland inte alls 

Öppensinnad: absolut

 Arrogant:de händer

. Osäker: i vissa situationer

. Intressant: så in i helvette

 Hungrig: alltid

Smart: så klart

 Barnslig: varför inte

Liten: ja

. Lätt: ja

. Rolig: jo men lite allvarlig

Pratglad: käften går i ett

 Hälsosam: försöker

. Blyg: i vissa situationer

. Lätt uttråkad: yes

. Arg: det händer

. Ledsen: alltid i själen

. Glad: nästan jämt

. Pålitlig: Beror på vem man menar mot.

Laglig: njaa

. Filosofisk: japp 

 Svår: knepig

Positiv: joo

. Originell:japp 

 Bra på att ge komplimanger: ja då 

. Bra på att få komplimanger: nja


VÄLJ

 Katt eller hund: hund

. Vit eller svart: svart

 Varmt eller kallt: varm

 Vatten eller land: vatten

 Telefon eller internet: internet

 Musik eller tystnad: musik

 Bok eller film: bok

 Leva eller dö: leva o dö

 Tjejer eller killar: tjejer

Presentation


Livet kan liknas ett spindelnät där varje handling du gör skapar vibrationer i varje ände av trådarna de gäller att vibrera rätt energier för det du ger får du tillbaka x 3
::BlesseD BeeE::




Reklam

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Snacka på...


Ovido - Quiz & Flashcards