De-LunA

Alla inlägg under februari 2010

Av Sanna Matzols - 25 februari 2010 22:26

En lite älva föddes 1982, så skör så oförstörd! Till en värld full av orättvisor där Justitia redan lagt sin dom. Den lilla var redan dömd, för brott hennes moder och fader hade begått.


Hennes första 5 år va nått hon inte rådde på, skrik o gap med blod i floder utan kompass o utan roder.

Inlåst, "skyddad i sitt rum" kände hon sig skyldig och dum, ansvarig för skiten... blev hon i sitt inre sliten.

Där fick hon sin 1 "vän" nån som prata sjöng o dansa nån hon efter kunde svansa!

Minns den dagen som igår då hon banka och skrek, då de "vuxna" svek.


Kissnödig, orolig och frustrerad... blev hon sakta kamoflerad. Passar in i varje roll, med full kontroll, lekandes med ilska i ögonen och leenden på läppen. Ingen kunde ge henne knäppen! På näsan, i pannan joo de blev den " Sanna:n"


Damen som dansa Alla roller i Spel som kunde dansa men även erkänna sina fel.

Någonstans mitt i mellan, förlora hon sällan.

Efter år av påpekan av alla hennes fel, blev hon kall, hård o stel. Med henne kan man inte förhandla,, bara förvandla!


Hennes släktes beskyddare blev ett monster hon aldrig sett förr, blev instängd bakom ennu en dörr. Gråtande i smärta o ensamhet fick hon se det hon innan inte vet.

Denna lek,, blev till faderns smek..

Där mötte hon nr "vän" 2 som kunde se och kunde förstå!


Något andra inte ville veta av,, så hon sig till Dalarna sig begav!

Där hon med sin moder trodde sig kunde vila,, men moderns jobb gjorde att ängeln gatorna ila.Där levde hon upp till faderns makt och där kom "nr 3 eviga Slakt"


Spelet lekte vidare i teaterns roll och hon höll inte demonerna på håll. Som 14 mötte hon djävulen själv, så 32 år, så ego och ond, som plasera sin säd gånger 2 såå grym och så rå!

Han skända allt som av de goda,, hon blev ensam att myndigheter att orda,, ängelns moral hon var tvungen att vika.


2 små liv hon var tvungen att svika! Och där gav hon nr 3 vika..



Där i all röra hon fick en ung man att höra genom kramars kraft, en trygghet hon aldrig haft!

Hon bland spelmasiner och gäng gav Han allt hennes " häng"

För hans rådjursögon gav henne ro,, fick henne å njuta o gav henne ro! I hennes lidande i hennes blodiga säng gav han henne rättelse utan att ta henne på en sväng...

Med hunden Bamse så mjuk,, gav han henne allt annat en kuk.

Han krama o skratta och fanns bara till, det fick henne att leva och att inte ligga stil.

Han gav henne livet tillbaka,, hon kunde för första glöden smaka!



Av Sanna Matzols - 25 februari 2010 21:57

Trodde först att han hata mig,, han sa alltid i mot mig i skolan, utmana mig och såg allmänt förundrad ut!


 


Men så fel jag hade,, det va nog jag som va konstig, uppkäftig och utmanande!! Inte för en våra vägar skulle skiljas åt insåg jag vilken fin själ han bar på, hur hans inre fylldes av delar vi andra aldrig sett i oss själva. De ljus han bär på kan släcka alla mörker, den utmaning han bjuder på får en att lära känna sig själv och det hjärta han bär på är Stort och fyllt av värme!!


Det finns ingen som jag har träffat som har sån självkontroll som Han! De mörker han har kämpat imot gör mitt mörker till solsken!! Han e den enda jag känner som har lyckats fått ihop sina 5 element och kan styra sitt inre bättre en gudarna!

Så tjejer vill ni möta guddomen ta chansen!!

Av Sanna Matzols - 25 februari 2010 21:20

Så skönt att träffa Aina i dag!! Kändes som tiden inte räckte till!! Vilket den inte gjorde, så mycket förlorad tid som denna tjej är värd! Men nu släpper jag henne aldrig, för hon har ett hjärta av guld.. Så klok efter alla erfarenheter borde man ta efter!!



 

Set att det verkligen e dax att fixa håret!! hehehe


Vi fikade och mumsade innan vi dränkte oss i butiker!

Så nu har jag hittat mina vår skor!!


 

Snygga, heta och endå massa luft! Akta er för jag ska ta världen med storm i dessa heta skor!!


 


Lite hård rocks brud kvar i Aina finns det kvar!!

Dessa ville hon dansa in Spy-Bar med!!


  OK ja erkänner.. Tanten har fångat mig... Men dessa skor gjorde mig riktigt våååt!!!


Av Sanna Matzols - 25 februari 2010 12:37

Fusk fusk och fejkade fejs!!

Operera,, fixera,, göra lite mera!!

Varför inte, jag blev ju tant vid 16 år då kan jag bli flicka vid 30 år!!


Jag älskar dig Annelie som e så gullig med mig!! Tack för att du tycker om mina läppar!!!

Av Sanna Matzols - 25 februari 2010 12:26

Nu ska jag inte bara ligga här o sussa hela dagen,, jag skiter i att jag har ont i magen! Nu ska jag fika ihjäl mig med Fanny!

Det var så länge sen vi sågs så detta kan inte bli annat en kul!

Hon e kul och jag e kul det e

= JÄTTEKUL!!


 

Av Sanna Matzols - 25 februari 2010 08:44

Jag ska minnsann fixa min puzzmun ja!!!

Av Sanna Matzols - 25 februari 2010 08:37


Jag kommer aldrig sluta gilla denna låt!

Har så bra minnen till den,, massa tjejbus vin och krogrundor!!



SAKNAD,,,,



TOMHET,,,,,





 



Av Sanna Matzols - 25 februari 2010 08:30

   

Presentation


Livet kan liknas ett spindelnät där varje handling du gör skapar vibrationer i varje ände av trådarna de gäller att vibrera rätt energier för det du ger får du tillbaka x 3
::BlesseD BeeE::




Reklam

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<<
Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Snacka på...


Ovido - Quiz & Flashcards