De-LunA

Alla inlägg under augusti 2010

Av Sanna Matzols - 12 augusti 2010 19:55

  


Ett litet barn så skört, ser sin mamma, även hon så skör hon intar en vätska, något för att dölja sin smärta, sin sorg Detta är en vardag, den enda vardagen barnet vet. Att något är fel det förstår det ej, inte förrän någon säger: ”Nej, flicka lilla, det är inte dig, inte dig det är fel på… det är inte ditt fel…” Men barnet är då ej längre ett barn, barnet är nära på vuxen… Såren läker, blir till ärr och rivs upp igen. Varje gång barnet ser sin mor intaga denna förödande vätska varje gång hon ser en mor eller far intaga denna vätska och barnen till synes obekymrat ser på, tar emot sin förälders mindre väl valda ord, sväljer dem och tar in dem till sitt hjärta. Då rivs ärret upp och blir ett sår igen, ett sår för någon annan än barnet självt, barnet som hunnit bli vuxen minns den känslan. Känslan av skuld, mitt fel att mamma mår som hon mår. Mitt fel att pappa mår som han mår. Omvärlden ser ej förrän det är för sent vad som pågår. Då har barnet redan fått sår, sår som blir till ärr som lätt kan rivas upp. Med risk att själv vilja bedöva sin smärta, sin sorg, sitt lidande bakom alkohol eller andra droger. Inte för att barnet vill, barnet som nu är ett vuxet barn till en förälder som bara ville slippa känna smärtan i sitt liv. Men för att barnet inte fått veta någon annan väg…. Men fortfarande älskar barnet sin mamma, sin pappa mer än det förmår säga. Oavsett vad så finns det alltid Någon, Någon som aldrig slutar älska de svaga i denna ostabila värld.

Av Sanna Matzols - 12 augusti 2010 18:15

Av Sanna Matzols - 12 augusti 2010 17:48


Hett ute,,kvaft och fuktigt men såå mysigt! Kanske lite fin åska sen da!

Så det blir bara att krypa ner i soffan med boken nu :)


Av Sanna Matzols - 12 augusti 2010 14:43

Av Sanna Matzols - 12 augusti 2010 13:08

 KaN VarA SvårT ATT VA

 TuffinG OcH StarK

 NäR MaN E FeG OcH SvaG


Nu tuggar jag inte taggtråd i alla fall...nu e jag på gång å vänder åter mot Falun!

Men det e ju så mycket jag behöver göra men människor jag e beroende av för stöd har inte lika bråttom (förutom vissa)

Men jag får ju lite ordning o koll nu på hur detta ska gå till och jag hoppas att de kan ske i tider av :::FreD:::

Men detta är inte en tid av glädje,,det e en tid av sorg,, en tid av att åter misslyckande där krafter sliter sönder heligt och det man trodde va bestående.

Se sig själv i spegeln och inse att jag har vunnit mycket men också förlorat lika mycket...å att vända på klacken och gå för att man inte vill spela teater mer kräver lite mod, även om jag blir ensam!


Av Sanna Matzols - 12 augusti 2010 09:50

     

  

Mina älsklingar...saknar er massor! Men jag finns här även om jag är långt bort  


En dag full av :::MassA::: nytta då jag lär fixa vidare för att få detta att gå i hop!

Var på arbetsförmedlingen i går och det ser ju lovande ut  men i dag har det dykt upp massa nytt jag inte hade räknat med,,,så det e bara att dra sig mot stan nu. Hoppas ni får en fin dag där ute!!

 

 

::::DAGENS LÅT::::



::::DAGENS VISDOMSORD::::

En arkeolog är den bäste make en kvinna kan ha. Ju äldre hon blir, desto mer intresserad blir han av henne.

 

  


::::DAGENS MÅSTE::::

Raketfart....

 

  

::::DAGENS IDOL::::

Mina älskade kids...

  

::::DAGENS BILD::::

  



Av Sanna Matzols - 11 augusti 2010 18:52


Tänker inte ta skit från en sophög,,som knappt har sorterat de som borde avlägnas från de andra!!

Jag har bara ett syfte och det kan ingen ta i från mig!


Presentation


Livet kan liknas ett spindelnät där varje handling du gör skapar vibrationer i varje ände av trådarna de gäller att vibrera rätt energier för det du ger får du tillbaka x 3
::BlesseD BeeE::




Reklam

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Snacka på...


Ovido - Quiz & Flashcards