De-LunA

Alla inlägg den 12 juni 2010

Av Sanna Matzols - 12 juni 2010 22:00

ibland är det oförstårligt vad vi kan drabbas av och det e svårt att se meningen med det,, har själv en mor som smittades 1990 av HIV och dommen var ett faktum. 3 år skulle hon leva sa läkarna och paniken bet sitt grepp om oss och som vi ofta sa:

Hemma hos oss dukar vi för en till (DödeN) men en del av sorgearbetet var att bli sams med den skuggan som vilade över oss och efter ett tag låg skrattet ofta nära över vår situation och tillslut kom det 3:e året å döden delade vår vardag men tog den inte ifrån oss. Men lidandet var städigt påtagligt, med plågsam medicinering, sorg och rädsla, men mamma bestämde sig för att hon skulle vinna kampen! Å en idag står hon stark på sina ben med leendet på läpparna och kampen i ryggraden.



Så för snart 5 år sedan blev jag sjuk.

Inget allvarligt, läkarn sa att en operation senare skulle jag vara på benen..

Men inte då, utan 18 gånger har jag legat på deras bord för att slutligen kriga mot cancer, hormonrubbningar och ett krossat liv. Men jag har sett för många mirakel i mitt liv för att bara ge upp och nu sitter jag här.. med min mor vid min sida och vi kanske inte e på ::TOPP:: jämt men vi lever och varje gång jag ser på henne ser jag ett mirakel!


::::KämpA VidarE::::

Även om du inte vinner kampen ska du leva bäst under tiden!!

Av Sanna Matzols - 12 juni 2010 20:49

Av Sanna Matzols - 12 juni 2010 19:11



::::1 UnderbaR VärlD::::

Det lilla, det enkla, det utan gränser, det som ger av sig själv utan att vi behöver roffa åt oss! Varför tar vi människor ett behov att sätta oss över ::AllT:: å glömmer att vi alla e beroende av varandra och allt liv runt oss!!

Det är så lätt att glömma att man ska va tacksam för allt det lilla man har som är så stort!!

Av Sanna Matzols - 12 juni 2010 16:12

 


:::SvävandE:::

Lördag underbara lördag...synd att tiden går så fort.

Plötsligt e livet över och vardagen knackar på min port.

Sällskap av värde liknade glimmande skatt,

samtal , gemenskap och ekande skratt.


Familj älskade familj...synd att stunderna

aldrig kommer åter.

Där glädjen, kärlek och musiken låter.

Lekandes närvaro mellan oss alla

då är det inte svårt att känna kärleken svalla.

Av Sanna Matzols - 12 juni 2010 08:42

::IdaG e DeT SoL TjoHooO::

::Å StorM   MeN FyY::

Vaknar utvilad och avslapnad..not trots att vi fixa madrassen låg man på golvet i allafall så i dag e svanskotan bort domnad, men det kunde vart värre!

Igår vart en bra men lång dag, med promenad i området,handla lite och sen lagade jag massa mat   bjöd mamma på en vegitarisk tallrik med nudlar och enbart färska grönsaker-mums.

Därefter har den regninga dagen fyllt med släktforskning och det är spännande, men jag kommer gå in på det djupare framöver.

Emma och farmor var på skansen och klappa ormar o spindlar, käkade sveriges tunnaste vofflor samt tunnbröd med större tjocklek   


  :::TacK FarmoR FöR IgåR:::  


Vet inte riktigt vad vi ska hitta på idag, men det lutar åt ::CitY:: på eftermiddagen efter kalas och tvättstuga...men jag e trött på allt o alla nu innan dagen ens har börjat...För att mina älskade kids har redan haft dagens första krig!! :::SucK::: dessutom syns det inte ens att det har städats här -vilket jag har pysslat med hela veckan. Så jag känner mig trött nu!

                               


::::DAGENS LÅT::::



::::DAGENS VISDOMSORD::::

I tider av kris visar alla sina riktiga sidor..


 


::::DAGENS MÅSTE::::


Lugn och fin...


 



::::DAGENS IDOL::::


::NåN::


 


::::DAGENS BILD::::


 


Presentation


Livet kan liknas ett spindelnät där varje handling du gör skapar vibrationer i varje ände av trådarna de gäller att vibrera rätt energier för det du ger får du tillbaka x 3
::BlesseD BeeE::




Reklam

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Snacka på...


Ovido - Quiz & Flashcards