De-LunA

Alla inlägg under april 2010

Av Sanna Matzols - 12 april 2010 15:41

:::SakeR BliR IntE SoM MaN VilL- KanskE BättrE:::


Jag är glad att jag har mina vänner när det känns svårt,

för det finns inget som kan döda vårt!

Kärlek med fria gränser o lekfullhet,

sånt som ingen kan se men alla vet!

Jag älskar er mina systrar två,

inget nån kan förändra de bara e så!



      


Dock göras mig dagarna långa ibland i min gröna berså.

Är jag en av de mycket för många eller en av de mycket för få?

Jag också, skulle man tycka, kunde väl finna en bro som leder,

om inte till lycka, så bara till vardagsro.


Av Sanna Matzols - 12 april 2010 15:21

Så en ny dag i skit! Tunga andetag o grymma tankar som får en falla!!

Kanske e det meningen men jag ifrågasätter gudafolket o deras poäng kraftigt!?

Så jag ska skämmas ett helt liv för vad jag är, för va jag gillar o för att jag har en egen vilja. Lida börjar bli en del av livet härliga meningar men snart orkar jag inte.

Länktan att bli gammal fort för att sen försvinna är stark o glädjen rinner i 1 blinkning av mig. Suck!! Stänga av blir ett behov och att dra sig undan en självklarhet då jag inte längre vet hur jag ska vara för att det ska vara bra!!



Men jag gger upp nu,, pallar inte hålla på så här. Tänker sätta mig ner o bara vara..  Sitta snällt me ett leende på läpparna tills mörkret faller, då kan jag låta tårarna rinna då kan jag trösta mig själv tills sömnen tar mig till drömmarnas land. Kanske får jag vila nån dag, kanske jag kan få ro och se dessa händelser som nödvändiga och kanske jag kan vara glad över min "lärpeng"


Av Sanna Matzols - 12 april 2010 10:27


Det är med ord som med solstrålar - ju mer de koncentreras desto djupare bränner de.



::::DAGENS LÅT::::



::::DAGENS VISDOMSORD::::

För ett galet skepp är alla vindar motvind.


::::DAGENS MÅSTE ::::

stmpa sönder pepparkaksformen!

Av Sanna Matzols - 12 april 2010 10:23

Le när det passar, ät när de passar tror de e peppakaksform-varning!! Men i dag ska man tydligen va ett husdjur!?!

Tur att jag e vuxen och får bestämma själv,, när jag äter skiter o sover!!

Av Sanna Matzols - 11 april 2010 23:13

Rastlösa trötta själar utan ro,, o en liten vaken dotter med ont i magen Vi tro!


 


Ingen rast o ingen vila,, ja ner  i bädden ila!


 


Vaken Med smygande sockor jag tassar runt i tidig morgontimma en kopp kaffe och en massa sunt jag blickar ut i trädgårdsdimma.

Min vän ligger ännu och slumrar rör sig lätt under dunets hölje själv sitter jag här och undrar vad som komma i dagens följe.

Solens första strålar brister ut modigt över disig sky nu är frukosten snart slut känner mig dristigt pigg och kry...

Av Sanna Matzols - 11 april 2010 22:33

 

:::KärlekeN e StörsT:::

Du tänker på allt det som varit, på allting som har hänt.

Du tänker på tiden som för länge sedan farit

på allting som du känt.

Du tänker på alla du mött under färden

hur många kan de vara.

Du tänker på all sorg här i världen

på hur mycket människor kan klara.

Gjorde du rätt när du valde honom bland så många andra

livet kan ju ge så mycket mer.

Gjorde du rätt i att inte lyssna när alla ville klandra och sa att de finns så många fler.

Gjorde du rätt i att lyssna på din allra innersta röst trots att du fick ge mer än du tog.

Gjorde du rätt när du lät honom ge dig tröst och

le med dig när du log.

Jag tror du är klok som föjde med dit hjärtat ledde dig,

nog gjorde du väl rätt.

Jag tror du är klok som vet att man inte alltid ska besinna sig utan leva på sitt eget sätt.

Kanske ger han dig inte guld och skogen får du hugga själv.

Kanske känner du inte fri från skuld

men du har ett torp med en egen liten älv.

Du älskade nu och inte sen

ett sargat hjärta du öppnade igen.

Du vågade kasta dig ut med huvudet först du hade hoppet och tron om att kärleken var störst.

Av Sanna Matzols - 11 april 2010 12:05

  :::: DeN JaG ÄlskaR::::  



I hjärtat finns ett rum som bara är för dig.

Och var jag än tar plats så finns du här hos mig.

Jag hör din varma röst som inspelad musik.

Jag lyssnar om igen för den är helt unik.

I mörker och i ljus ditt ansikte jag ser.

Ur minnet tar jag fram de bilder där du ler.

Jag älskar dig Thomas!


Av Sanna Matzols - 11 april 2010 09:43

::?The mind is the key, but where is the key to the mind?::



  ::ModeR JorD::  


Tack för min älskade familj

o

för vår gemenskap å kärlek!


Tack för all kunskap jag får

o

beakandet å erfarenheter!


Tack för all vänskap

o

äventyr som ges mig nu!


:::BlesseD BE:::




"Earth is a water planet on which the


quality of water defines the quality of life.


Good water, good life. Poor Water, poor


life. No water, no life."


 

  ::::DettA  LoV  GicK  ForT::::  


Tiden e ju en illution och när man har lov kan man praktisera det fullt ut, det utan att nått drabbas. Det är ju skönt att bara va så det har mest varit aktiviteter med familjen ute i solen,, gått på Mumuns kalas,,latat oss me film o snask och struntat i allt va ansvar heter.

Men så nu har sinnet o kroppen vilat klart,

det e dax för nya lärdomar och kunskap.

Den intellektuella verksamhetens baksida är att man ständigt e tvungen att lära sig något nytt!

Men det känns som om det e de ända rätta just nu så att jag kommer framåt!

Min vecka kommer va full av stuff små som stora och de dryga e ju att Nu minns jag allt men vänta bara tills jag har ett möte eller 1 tid att passa, då e det förträngt!! Även almenackan o påminnelse på luren för jag e ju en riktig virrpanna hela jag  Kanske funkar D om jag skriver lite av sakerna här!!

Jag ska jaga doktorn, tandläkaren, kolla jobb, planera Faluresa och resa till Gotland för att träffa min far o farmor. Å så va det nå mer.... !SucK!



 ::NatureN,TideN och TålamodeT är TrE GodA LäkarE:: 


Hoppas denna vecka bjuder på fint väder så jag kan spendera tid ute för det mesta, skulle ju behöva bygga 1 ring här o då hade det inte vart fel med värme.

Behöver dessutom meditera och affimera så kroppen vill samma som jag, reningar inför det nya och läka en massa!! Mitt mål e ju att jag ska slippa operera mig mera och jag e helt övertygad om att mina positiva tankar ger resultat- sen gäller de att hålla fokus om det ska bli ett ::FriskT:: resultat!!

Presentation


Livet kan liknas ett spindelnät där varje handling du gör skapar vibrationer i varje ände av trådarna de gäller att vibrera rätt energier för det du ger får du tillbaka x 3
::BlesseD BeeE::




Reklam

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Snacka på...


Ovido - Quiz & Flashcards