De-LunA

Direktlänk till inlägg 6 maj 2010

Aten brinner och mitt hjärta för Aten

Av Sanna Matzols - 6 maj 2010 12:21

Redan förra året var protesterna många och våldsamma i Europa (nått svenska media snåla med) Men det var i Aten, i franska gettot +Paris med flera och det smög sig så nära som till Köpenhamn. Förvånat stog vi svenskar och gapade då bilbränder och mindre upplopp även härjade i Sverige utan att kanske se ett samband av missnöjje bland människor. Hundratusen tals ungdommar i hela EU vandrar gatorna av och an med flera gemensamma nämnare där deras drömmar och önskemål i det stora hela ter sig mindre viktiga och jag kan förstå att deras sinnen e tunga och svarta då ingen lyssnar på dom men i framtiden kräver att dessa ungdommar ska städa upp det vi vuxna nu ställer till med nu. Jag tackar gudarna för att jag inte har glömt hur det känns att vara en av dessa ungdomar för det ger mig ett uppet sinnelag och jag blir dessutom mindre förvånad när en hel stad reser sig i eld och rök och personligen tror jag att detta bara är början eftersom regeringarna i vår union fortsätter att blunda och gömmer undan problem eller ennu bättre löser det med lagar som exempelvis Belgien med Burka frågan. Vilket för mig känns som nått jag har hört förr. Först ett förbud sen märkning av vissa individer och därefter förföljelse in till döden.

Jag har aldrig varit guds bästa barn men uppmuntrar gärna inte civil olydnad heller då jag med hårda nypor håller i Demokratin och dess grundprinciper lika naivt som dumt, då dessa inte praktiseras som de borde!! Men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte förstår att människor går man ur huse för att vissa sitt missnöjje nu när  den grekiska ekonomin rasat. Maktlösheten som vi människor lever i når också sin botten någon gång för visst har vi rätten att välja vårt styre men att sedan påvärka hur dom styr är ju inte lika lätt och det står ju klart att regeringen där inte lyckats nå vidare på den ekonomiska fronten.

Å jag måste säga att jag e glad över att se att det fortfarande finns människor som bryr sig och "kliver ur sin vardag" för att visa vad dom tycker, att omvärlden och EU  vet att deras beslut och aggerande har ögonen på sig och att grekerna inte tänker köpa vad som helst. Med det menar jag IntE att de hundratals människor som använder våld i sina protester gör rätt, men jag har varit trött och arg länge på förljugen och matrialistik politik och tydligen är jag inte ensam.. så jag hoppas inte att någon är förvånad?!

Men ett gott skratt får jag när jag inser att folk i Sverige (som aldrig skulle resa sig till protest) är mer oroliga för deras semesterresor en för demokratin i EU och blir lite fundersam om människor över lag tänker på detta sett i Europa för då kan jag inte heller bli förvånad i framtiden när Europa än en gång faller.

Historiens vingslag ter sig att upprepas e jag rädd för då

:::Vi Tiger::: prinsipen värkar sprida sig som ett virus över Europa!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna Matzols - 10 mars 2011 00:51

  Bloggen dör snart,,,,ny tid.... nya tankar.....nått som får mitt hjärta att banka. Jag hör.. jag ser.. jag vet.....å dax att göra nytt!!   ...

Av Sanna Matzols - 4 mars 2011 11:07

Kär i låten :D hahahaha Skönt att vara på benen o ute o springa innan solen gått ner ;) vampan har fått ljus på sin näsa och promenad med hund sällskap!!! Laddar fortfarande batterierna då jag inte e 100% frisk :( men skamden som ger sig!!! ...

Av Sanna Matzols - 3 mars 2011 20:47


wiiiiiii äventyret kommer till Dalarna :DÄlskade Lina e på G o jag ser fram i mot helgen som faaan!! Laddar upp för utgång i Borlänge å party till gryningsljus!!! Ska dyka in i garderoben och kolla va det finns där....så man kan dra nå gammalt över...

Av Sanna Matzols - 2 mars 2011 23:26

     Då jag befinner mig i trollerihatten!   Lilla jag....skrattandes med glimten i ögat med dinglande ben på "hatten" jag är en stjärna av alla stjärnor och här sitter jag och filosoferar om  ::VaD JaG SkA BlI NäR JaG BliR StoR::    ...

Av Sanna Matzols - 2 mars 2011 21:28

           

Presentation


Livet kan liknas ett spindelnät där varje handling du gör skapar vibrationer i varje ände av trådarna de gäller att vibrera rätt energier för det du ger får du tillbaka x 3
::BlesseD BeeE::




Reklam

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Snacka på...


Ovido - Quiz & Flashcards