De-LunA

Alla inlägg den 9 maj 2010

Av Sanna Matzols - 9 maj 2010 11:54

Familjeskojj inne i stan idag!!

så man får hoppas att det inte kommer pissa regn på oss!!!


::::DAGENS LÅT::::




:::::DAGENS VISDOMSORD:::::


Att gå vilse kan ibland va att hitta rätt...


  


:::::DAGENS MÅSTE:::::


Tålamod då PMS e ett faktum...


  


:::::DAGENS IDOL:::::


Min dalkulla Hilda för att hon alltid är den hon är!!


http://80sbaked.bloggplatsen.se/



  



:::::DAGENS BILD:::::


 

Av Sanna Matzols - 9 maj 2010 11:26

 NäR LiteN BliR StoR FöR ForT   


14,,,livet leker men inte så som andra tror. Det handlar inte om att tillsammans sova i tält och va på spökjakt hela natten till man skrämt upp sig till max. Det handlar inte om att palla äpplen eller gå på bio ett helt gäng. Nej nu handlar det om öl,, "kärlek" och att vara totalt rebell!!

Det handlar om att va unik men en då som alla andra, att ha klackar så höga att ryggen krokas att vara "vuxen" och ha kontroll över sitt eget liv!


Jag vet att det finns många fjortonåringar som är väldigt mogna, som använder sitt vett och respekterar sig själv. Men jag vet också att det finns dom som inte har en siffra rätt! Som föräldrar lär man uppmuntra, komunisera och vara förstående för 2000-talets kluvna ideal som skickas till våra barn men det gäller även att vara konkret, sätta upp regler och ta sig tid att undersöka vad ens barn håller på med!


Jag själv har alltid haft ett behov av att synas och höras men jag vet också att vissa handlingar och beteenden hade inte vart acceptabelt. Att vara 14 år och vika ut sig på en blogg hade absolut inte vart något som hade vart ok och jag undrar var alla föräldrar gör som inte vet eller aggerar på va dessa tjejer sysslar med. Som förälder har man ett juridiskt ansvar över sina barn och med det också :::RätteN::: att närmare kolla in vad ens barn sysslar med ute på nätet. För som barn är man inte medveten om vad dessa handlingar kan ge för konsikvenser eller att dessa bilder exempelvis :::AldriG::: kommer försvinna!!

Det känns skönt att veta att jag har några år kvar innan mina barn gör AllT för att döjla vad dom sysslar med, för då har jag lite tid att förbereda mig på hur jag ska hantera situationer som vi som barn och föräldrar tillsammans kommer hamna i!

 

Presentation


Livet kan liknas ett spindelnät där varje handling du gör skapar vibrationer i varje ände av trådarna de gäller att vibrera rätt energier för det du ger får du tillbaka x 3
::BlesseD BeeE::




Reklam

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Snacka på...


Ovido - Quiz & Flashcards