De-LunA

Alla inlägg den 11 maj 2010

Av Sanna Matzols - 11 maj 2010 23:58

Jag tror på min familj, jag tror på vår kärlek och jag tror på vårat liv! Sen råder det delade meningar om vad livet är och ska innehålla.

Jag är väldigt bekväm, jag gillar att göra det enkelt för mig men jag vet att det finns andra sätt en just detta sätt. Eftersom jag älskar naturen och att arbeta med händerna och kroppen ser jag inte skogs-trägårdsarbete som något jobbigt eftersom det ger en annan frihetskänsla än en diskmaskin eller dammsugare.

Jag märker att jag ständigt blir isolerad och inbunden när jag lever på detta sätt och ju längre tiden går förlamas jag allt mer och kreativiteten svalnar av då jag inte får stoppa mina fingrar i jorden!! Saknar min ballkong för den ger ju iallafall lite utefrihet.. där man kan skapa, odla och grejja som ger mig en sinnesro som inget annat kan.

Dessutom har jag en karl som inte alls har samma intresse som jag ::SucK:: och jag har svårt att se att han vill bo primitivt och enkelt i framtiden- kanske om han hade obegränsad uppkoppling till sin dator!!

- För det e ju igentligen det enda man skulle behöva!! Där komenikation och viktiga ärenden kan skötas den vägen..

Så min önskan är att leva så här,, så nu e det bara arbete och övertalningsförmåga!!


 

Av Sanna Matzols - 11 maj 2010 23:13

 


:::1 FiN DaG:::   :::NicE DaY:::


Det har vart en fin dag och jag tackar gudarna för det, trots min enorma trötthet och lite gnälliga ton.  Men det finns en mening till det åsså även om jag ogillar dessa dagar, men så e det innan "LingoN VeckaN"

Tur att man kan fly in i datorn då man inte har nå vettigt att säga eller göra för man gnäller ju mycket mindre då måste jag säga..


Underbar sol med värme har vi haft här idag, det e precis som att våren bara e nån vecka här nere sen e det bara varmt typ hela tiden, så här går det undan å snart e sommaren här. För det e inte långt till skolavslutningen nu för kidsen men det märks att dom inte har fattat det en för i deras värld e det lååångt kvar. hihihihi dom blir lika förvånade varje gång!!


:::MiN LillE SoN HaR nu DreadS:::


Så var det gjort då,, det tog en hel eftermiddag med nu har han sina dreads!!

Å glad e han då han har spartat sitt hår länge och vi har kämpat RiktigT LängE för att få hans glattiga o lena hår tort och tovigt, men med lite hjälp från hans hormoner och begynnande lockiga hår gick det vägen!! Så den dagen han tar bort dom lär han nog inte spara nå mer för det ser ju ut som att han e på G att få pappas lockar och det e ju inte så poppis hos killar (tydligen)

Av Sanna Matzols - 11 maj 2010 23:11

ÅÅ jag blev nöjd måste jag säga!!!  

Så ::DuttiG:: man kan vara då!!

Av Sanna Matzols - 11 maj 2010 18:19

Önskar att jag kunde göra mer för klimatet en va jag har möjlighet till, önskar att politiken gjorde det mer möjligt!

Det är smärtsamt och ångestfullt att se vår planet tömmas på resurser att vi av mänsklig natur lägger fokus på annat som krig, pengar och status.

Vad är det som gör att människor fortsätter att blunda och på så sätt från tar de nästkommande generationerna en underbar planet att leva på?

Hade jag möjlighet skulle jag gärna kliva ur samhällets matriella värld för att förflytta mig ut i naturen och leva i balans med den, skulle gärna välja bort en del av de självklara i min vardag för att låta vår ::ModeR JorD:: vila ett tag!!

Av Sanna Matzols - 11 maj 2010 16:53

Visst har det vart hårda tag i skolorna under alla tider mellan barn, men aldrig uppdagas det så mycket som nu om det våld mellan barn som bara blir grövre och grövre.  Sen att yngre barn börjar tycka det är normalt och en del av vardagen är ju ennu mer skrämmande. Leken Gul Bil, Sejftie  mf kan ses som oskyldiga men när ingen ser är denna lek är det mycket grövre och mer våldsammare en vi kan tänka och allt vi ser är blåmärken på våra små!?! Att dessa lekar har utvecklats till mobbnings verktyg på skolgårdarna där en helt ovetande kan gå förbi en grupp och falla offer för deras redan startade lek..Jag blev chockad när jag läste artikeln i DN i går för jag insåg inte hur dessa lekar har utvecklats till tortyr, där våra barn ibland far så illa att läkarvård blir nödvändigt.


  

Det som förvånar mig mest är att man som förälder inte fått info från skolan, för jag tycker ju att det inte borde vara helt okänt fenomen och jag kände mig ganska ensam i min kamp där jag som förälder gör allt för att upmuntra mina barn till att inte använda våld och där lekar-rollspel ev innehåller våld direkt försöker markera gränsen för vad som är låssas våld och inte. Detta ser jag som självklart att man ska sammarbeta som föräldrar och skola för att försöka uppnå för visst det är inte lätt att jaga och tjata på sina barn ang våld och kränkning.. men att ge upp den kampen är att ge upp sina barn.

Av Sanna Matzols - 11 maj 2010 12:10

 

Why does your heart grow doubtful dear? Tense and beating, full of fear. I keep with me your everlasting love, and bless the day God sent you from above. You remain my angel and I feel that I must, tell you that within you, you have my trust. My love is the tide, your soul is the shores, you have my heart, do I have yours? I'll belong to you till the very end, and you will forever stay as my lover and friend. It has been so good like this from the start, so darling please, trust me with your heart.


 

::::DAGENS LÅT::::


:::::DAGENS VISDOMSORD:::::


Friends are God's way of taking care of us.


 


:::::DAGENS MÅSTE:::::


Sleeping  


 


:::::DAGENS IDOL:::::


http://www.carolinque.blogspot.com/


 


:::::DAGENS BILD:::::


 

Presentation


Livet kan liknas ett spindelnät där varje handling du gör skapar vibrationer i varje ände av trådarna de gäller att vibrera rätt energier för det du ger får du tillbaka x 3
::BlesseD BeeE::




Reklam

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Snacka på...


Ovido - Quiz & Flashcards