De-LunA

Alla inlägg den 5 mars 2010

Av Sanna Matzols - 5 mars 2010 23:38

 


Att mötas på halva vägen va tydligen svårt, men jag inser att det vi hade inte längre va vårt!

Ni tar det lätt, jag tar det hårt!

Men säg inte att jag inte gjorde ett försök, men D va tydligen bestämt att min chans rök!

Av Sanna Matzols - 5 mars 2010 22:12

   Efter att ha varit här i en vecka kan jag inte förstå hur jag har stått ut, det händer inget Här, likgiltiga och trångsynta människor, kass servis och framför allt ingenting förändras!

  Jag har ägnat tid åt att städa upp min skit, kikat in de "vänner" jag har kvar,, (tyvärr inte hunnit med Alla) begrundat det jag har levt i och känner att det e ett nöjje att flytta!


Så tack o bock,, fuckers!

Av Sanna Matzols - 5 mars 2010 12:06

  

Det är så skönt att vara vid din sida, det känns skönt att vi kan älska igen!


  


Det är gudomligt att ligga o titta på dig när du sussar, det är så mysigt när vi nussar!


  

Jag fylls av värme när vi kramaz och mycket mer när vi puzzaz.


  


Vem behöver polkagris när man har dig, vem behöver nått när man e din tjej!

  

Jag älskar dig!


  


Av Sanna Matzols - 5 mars 2010 11:56

Ok, nu e det så rörigt att jag inte vet vart jag ska börja!

Finns massa saker kvar men endå inget att packa.

  

Kontroll över detta packande skulle liknas ett överdrivande, då det råder Noll Koll situation här. Som Pippi säger når hon letar efter kappsäcken:

- Ingen ordning på allting!

 

Av Sanna Matzols - 5 mars 2010 11:11

Jag har vart så upptagen dessa dagar att nyheterna inte vart det viktigaste. Men det tränger sig i genom planering och kartonger och upplever en orolig tid.

Jordbävningar som kröker Moder Jord ytterligare ur sin axel, det är attentat, snökaus och jordskred på grund av kraftig nedebörd.

Jag känner mig inte hotad av nån domedag eller terrorister men jag kan inte låta bli att inte grubbla över Situationen på vår planet. Det är ju uppenbart att det inte råder stabilitet.


Det som gör mig mest förundrad är att människans ignorans bara växer och det kan kännas som att Ett kollektivt tänkande av förnekelse bara växer. Det är ju så att det är bara Vi tillsammans som kan göra en förändring men det verkar råda ett lågt intresse.  Nu är det andra gången inom loppet av några år som jorden krökt sig ur sin egen axel och vad blir konsikvensen? Kommer vi närmare solen eller längre bort? Hur påverkar det klimatet? Vad Kan vi göra?

Det känns för mig i dag mycket viktigare en svenska kronans värde ja till och med viktigare en skor! Men människans kollektiva medvetande styrs av den information som ges dem, så det lär väll inte ske nå större förändringar detta år heller!


1. Är det så oförståligt att människor som suttit inlåsta i fängelset Gutánamo

  vid sin frigivning väljer att återgå till terror. De flesta av dessa människor har

  blivit dömda utan rättegång, blivit utsatt för tortyr (som sedan länge är

  förbjuden) Å har givits vatten på kvarn att det mänskliga värdet inte är lika.

  Personligen hade nog jag inte heller vart så snäll efter 4-5 år på de stället.


2. Tänk att vi blir förvånade över vädrets krafter el mängden snö,,,  att det i tv        och radio inte påpekas att det är onormalt. Vad är det som gör att människor  tvivlar på sina egna upplevelser? Visst Moder Jord har i alla tider betett sig ostabilt men vet vi konsikvensen av att hon åter igen kröker sig ur sin axel?


3. Vad är det som gör att vissa terrorister är värre en andra? Och vem e jag att kasta den första stenen? Efter alla mina studier är jag inte ett dugg förvånad över desperata människors handlingar, alla kanske inte bara vill acceptera all skit som pågår på vår planet. Sen om det e en miljöaktivist el en religions terrorist spelar inte så stor roll.


Så länge mänskligheten inte gör vissa omvärderingar fortsätter vi att skapa våra problem. Så länge människans ekomomiska värde är större en människans värde i sig kommer desperata lösningar också ha ett högre värde.


Av Sanna Matzols - 5 mars 2010 10:58

OK,, hhär har vi en strukturlös och stressig vardag att vi springer ifrån våra laddare till telefonerna. 

Men i kris orkar man leta ordentligt så jag hitta min. Vilket ja hade ett svgt minne av att jag hade packat ner den, men det e ju aldrig nån garanti! hihi!



DAGENS LÅT:



DAGENS VISDOMSORD: 

Glöm inte att du har dina kära till låns,den enda du kommer att släpa på E dig själv.


Försöker påminna mig om att ingenting är självklart och att

påminna mig om att känna tacksamhet

för allt som finns i mitt liv!

Försöker även stå ut med mig själv, då det inte går att springa

ifrån sig själv!


Blessed Be! å tack älskade Moder Jord

för den kunskap du gett mig.

Tack för de gåvor jag har fått och för människorna i mitt liv!


DAGENS MÅSTE: effektivitet, förståelse o fokus

Presentation


Livet kan liknas ett spindelnät där varje handling du gör skapar vibrationer i varje ände av trådarna de gäller att vibrera rätt energier för det du ger får du tillbaka x 3
::BlesseD BeeE::




Reklam

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Snacka på...


Ovido - Quiz & Flashcards