De-LunA

Alla inlägg den 9 mars 2010

Av Sanna Matzols - 9 mars 2010 21:41

blir det Jon Blund tänkte sussa på!

Nya tag i morgon!


 


Moder min moder ja ber om ork till en bättre morgon.

Moder min moder ja ber om styrka till en bättre dag!

Blessed Be!

Av Sanna Matzols - 9 mars 2010 20:52

De som att virra runt i dimma utan att veta om vad morgondagen ska ge. Men de sista veckorna känns det värre,, utmatad, förvirrad med alldeles för mycke smärta.

Kroppen löper amok som efter en hård helg, den lever sitt eget liv, den vill inte läka den vill bara sova. Lederna bryts sakta sönder, synen allt mer suddig o ständig feber som går upp och ner. Jag börjar bli rädd,, väntar på läkaren som aldrig hör av sig, eller som kan ge mig ett klart ord.



Hur ska man kunna leva dagen som om den va den sista när man inte längre orkar? Hur ska man kunna ge allt när man har svårt att bry sig? Hur ska man kunna se det goda i detta när det gör så ont?

Känner mig levande död,,, en promenad och lite vardagssysslor och jag är helt slut?! En mage som lever sitt eget liv o snor min näring dessutom,, FAN

Av Sanna Matzols - 9 mars 2010 20:46


Kanske inte den bästa kvallen,, men här kommer en pike på

Eva Simons nya låt


Av Sanna Matzols - 9 mars 2010 16:38

Tomt utryck med ett proppat inre, tröstlösa tårar som vare sig vill komma ur eller stanna kvar. Visst kan kroppen känna sig gammal men vad gör man när ens inte känns lika dant? År 2006 började min kamp med min/mina sjukdomar där allt är ett virrvarre av minnen årtal, jobbiga och lyckliga stunder. Nu är det vår det är 2010 och jag hade hoppast på att vara frisk för länge sen...men så blev det inte!


Det känns skrämmande när man märker att man inte

mäktar med.

Situationer ter sig större en dom är för att orken inte finns där, kroppen smärtar, det spänner och stelheten blir mer och mer en vardag.

Nu syns det... tänderna,,håret,,naglarna

ja till och med fötterna.


De finns dagar man inte orkar,,då ducshen känns som ett slitsamt arbete. Att borsta håret, göra sig fin för att gå ut och "delta" är för mycket.

De dagar det känns så vill jag inte gå ut,, jag skäms..skäms för att det syns!


Iallafall när jag ser på mig själv....

Av Sanna Matzols - 9 mars 2010 14:58

Så underbart väder ute.. tog min en motions runda!

Tänkte trots att man mår som man mår lär man f fart i kroppen så en rask långpromenad blev det. Nu ska jag fortsätta röra mig fast på hemmaplan, det gäller att fixa o trixa för att kampera i denna lilla lya! Syns senare!


TILL MAMMA!

Ja den konstnärliga åder har jag ärvt och mycket där till!

Som nu när jag ska klura fiffiga lösningar!! Älskar dig!

Av Sanna Matzols - 9 mars 2010 11:45

Ibland tror jag att jag förstår allting, men sedan återfår jag medvetandet och plötsligt tvivlar jag på det jag förstår.  För drömmarna och värklighet är 2 olika saker och samhällstrycket tolererar inte omedveten medvetenhet! 

Om en människa önskar att hennes drömmar skall bli verklighet,så gör hon klokt i att vakna först för varför vänta till nästa liv? Förverkliga dina drömmar redan nu! Även om livet inte blir som en vacker saga, kan det vara en skön historia. En historia som är min och som ingen kan ta ifrån mig. De flesta människor lever som sömngångare, kluvna mellan önskan och fruktan av att vakna. Men jag önskar att jag kunde slippa vara vaken och bara gå i en dimma!


 


DAGENS LÅT:




DAGENS VISDOMSORD:

En dröm som man inte förstår är som ett brev man inte öppnar.....


DAGENS MÅSTE: Vila i mig själv.....


 

Presentation


Livet kan liknas ett spindelnät där varje handling du gör skapar vibrationer i varje ände av trådarna de gäller att vibrera rätt energier för det du ger får du tillbaka x 3
::BlesseD BeeE::




Reklam

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Snacka på...


Ovido - Quiz & Flashcards