De-LunA

Alla inlägg den 16 mars 2010

Av Sanna Matzols - 16 mars 2010 23:43

Nej nu e det dax att ta mig och kroppen på allvar, den klarar inte av mer skit.

Jag har klarat mycket i  mina dagar men en då e jag rädd för att pressa ur de sist och kanske många gånger mest förödande gifterna jag har i kroppen. Har ju provat förr att leva utan och så bra som jag mådde då finns inte..

 

 


Socker= killer.

Nått som triggar signalsubstanserna i hjärnan så pass mycket att man bara vill ha mer. Dessutom förstör det tänder och hy.


Vitt mjöl och mjölk= svullen.

Inget som en vuxen kropp igentligen har nått behov av.

Allt det bjuder på e trög mage, dålig lyster samt kass andedräkt.


Rött kött=medicin.

Inte bra om man har problem med lederna eller magen. Dessutom är kött preparerat med antibiotika, färgämnen och tillväxthormon.


Cigg= Nervgifter.

Innehåller ca lika mycke gas som man anväder för att söva en ko innan slakt. Man blir slö, luktar apa, grå hy och i brist på annat e en pinne ett sällskap?


Koffein=kärringdarr.

Mindre bra när man e som jag, storkonsument. Mina ca 15 koppar om dagen e inte bra för magen...bllääää


  


Så i morgon ska jag utmana mig själv.. tänker inte vänta 1 sekund till för i sommar ska jag må gott! Jag vet att allt detta gör mig hängig, gnällig och allment

kass. Så mer nytta en nöjje för Sanna! Blessed Be och Natti Natti

Av Sanna Matzols - 16 mars 2010 22:49

Suck,, jag börjar bli trött på alla dessa serier.

Visst va det skojj i början med Baren Big Brother el liknande,, men nu börjar tv:n va proppad av dramashower,,kockshower,, dansshower och idol m.m att snart finns det ju inget vettigt att titta på! Så när helgen kommer vill man nästan undvika tv:n för att det en då visas skitfilmer (om det ens gör det) eller så är kanalerna proppade med A-B-C kändisar som tävlar, fjantar eller visar sina "talanger" i alla möjliga program. Jag kan tycka det är underbart att sitta och små glo på nån serie i bland men att förlja ett antal flera dagar i veckan.. blir som att spela Sims, ett annat sett att leva ett liv man önskar att man hade! Man kan inte sitta dagarna i enda och kolla på andra som lever ett liv (ex i en komikerserie) för att sen missa det som kunde vart roligt i sitt eget liv, eller om man vill ha smaskig drama i sitt liv varför inte skapa lite i sitt eget?


Å toppen på isberget är endå när jag för några veckor sedan läste om att man ville sätta överviktiga i en cell på anstalt.

Vad tänker man med då? Vad skulle hända med dessa människor,, vad skulle hända med internerna och vem ansvarar för säkerheten? Jo visst kanske det skulle funka av anledningen att dessa människor är så uppskrämda att dom inte törs gå ut i matsalen, men ska anstalterna plötsligt bli en show kan vi lika gärna sätta upp kameror där och filma internerna så skulle vi säkert få se nå smaskigt. Det ska bli spännande att se hur det ser ut om 10 år i tv och hur mycket människor kommer svälja innan det ropas efter lite mer vettiga saker att titta på!?

Vart går gränsen för show och att tjäna pengar?

Av Sanna Matzols - 16 mars 2010 15:16

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article6785615.ab


Att håna människor för deras kroppar så pass mycket att de drar sig undan, blir deprimerade eller sjuka av ätstörning är helt sjukt.


Jag har aldrig vart speciellt förtjust i Jessica Simson men när jag läser om hennes viktuppgång eller att hon e fet blir jag fan förbannad.

Fru Beckham och hennes sice 0 och widescrean tv missbildningar av människor gör idag att våra skådisar och kändisar ser ut som skellett. Jag undrar om det är skönt att rumla runt med ett skellett i en säng? De flesta killarna jag frågar säger Nej tack!!


Eller är det så illa att de som är förbjudet plötsligt är hett? Dessa kvinnor ser ut som barn och jag blir rädd för dessa ideal!!!! Visst en sund slank och hälsosam kvinna e absolut inte fel dessutom är hon nog glad och smart eftersom hon har näring i hjärnan!


             


Av Sanna Matzols - 16 mars 2010 14:48

www.expressen.se/Nyheter/1.1919423/arbogabarnens-mamma-vagrar-lata-tyskan-vinna


 


Hur kan man gnälla när man läser om en sådan stark kvinna?

Jag förundras över hennes mod och styrka att utan hat och hämd begär som klarar av att gå vidare i livet. Hon är en hjälte för alla dessa föräldrar som förlorat ett barn och jag hoppas att hon får allt hon önskar här i livet!

Av Sanna Matzols - 16 mars 2010 14:11

Familj får man vänner väljer man.. jag fick högsta vinsten o jag valde de finaste priserna.. Jag är tacksam för att ni finns i mitt liv!! Även alla er som inte finns me på kort!!!!

                     

Av Sanna Matzols - 16 mars 2010 13:53

Det är ju inte direkt så att jag har så mycket annat för mig idag men endå känner jag panik över att vara hemma med sjuka barn.. Å det e ju så att jag såg mig själv i går som det monster jag lova mig själv att aldrig bli, arg, grinig och allmänt dryg för att jag få panik när nån e sjuk. Så e det även om det inte e allvarligt, men jag gömmer min rädsla bakom ilska, min maktlöshet bakom ett iskallt ansikte.


Men jag inser också att det är något jag ärvt efter min egen barndom, som i sin tur har gjort att jag inte kan tilllåta mig själv att vara sjuk,,att vila eller ta det lungt. Precis som att det inom mig skriker en röst att det är fel, att jag e svag och patetisk. Ingen kan ju rå för att man blir sjuk,, inte ens jag,, men för stunden så glömmer jag det och förvandlas till sten.. Å det jag själv kände som liten bara försvinner..



Nu sitter jag här med en kaffekopp och i huvudet bara susar

det av minnen. Fina minnen,, jobbiga minnen,, mitt och andras agerande,, frågor utan svar och flykt tankar..

Vem har jag igentligen blivit,, vad va det som hände och hur ska man resa sig och bli det man vill när man inte blir av med det man var?

Av Sanna Matzols - 16 mars 2010 13:33

Ibland gör man saker utan att tänka efter varför, som on hjärnan e förgiftad och förlamad utan tankar.. Det är inte alltid förklarligt men deffenitiv väldigt dumt.

  

Det sägs att när kärleken inte är galenskap är den inte kärlek. Men en då kan galenskapen skada och förstöra kärleken och har man tur går det att laga, har man otur går allt sönder. Men det är väll så att för kärleken är ingen vind för kall och inget hav för stort. Så efter varje sormvind och varje våg väntar de gudomliga på stranden.


 


DAGENS LÅT: för alla krossade hjärtan..



DAGENS VISDOMSORD:


En lögn springer fort, men sanningen hinner alltid ifatt den.


DAGENS MÅSTE:


våga ta i det som gör ont....

Presentation


Livet kan liknas ett spindelnät där varje handling du gör skapar vibrationer i varje ände av trådarna de gäller att vibrera rätt energier för det du ger får du tillbaka x 3
::BlesseD BeeE::




Reklam

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Snacka på...


Ovido - Quiz & Flashcards