De-LunA

Alla inlägg den 17 mars 2010

Av Sanna Matzols - 17 mars 2010 22:58

Jag kan faktiskt förstå att man missbrukar sex,, vem gör inte det ibland?


Finns ju olika anledningar till varför men alla gör ju det nån gång. Och som det ser ut i samhället i dag e det inte konstigt alls, vilket gör att om ingen kommer till skada gör det inget. Oftast spelas det på sexualitet för att få jobb, drinkar man marknadsför sig,, raggar osv. Men i samhällstrycket idag känns det som om de flesta är ganska medvetna om att det är detta som pågår!

Bra är det dock att det finns hjälp för dom som lider av det.. men det e det ju skönt så när fan vet man om det är fel? Eller vad gör man när tvånget är vardag, när avensjukan och kontrollen är lika normalt som kaffet på morgonen? Tänk om det bara sträcker sig till att man är medveten om sin omedvetenhet men inte kommer längre ner på djupet utan det bara tar stopp vid den kunskapen. Om man trivs med det kan då nån annan säga att man lider av det?

Hur det en är så e detta ett kompliserat ämne och gränserna e ju hårfina!!


Natti Natti!

Av Sanna Matzols - 17 mars 2010 22:13

Sex rehab with Dr Drew Amerikansk realityserie från 2009. Del 3 av 8. Fyra dagar in i behandlingen börjar patienterna bli alltmer upprörda. Kari Ann vägrar att gå upp med de andra på morgonen, vilket skapar avundsjuka och irritation. Även 21/3. Rehabilitering av sexmissbrukare. Dr Drew är empatisk, begåvad, välformulerad och går rakt på pudelns kärna. Med oändligt tålamod och stadigt satta gränser konfronterar han och hans medarbetare deltagarnas missbruk och problembeteenden, och gruppterapi varvas med enskilda samtal.


 

Ett riktigt smaskigt program å jag älskar detta precis som jag älskade Dr Drews drog rehab! Men jag måste säga att tjejerna är 100 gånger värre en grabbarna och tjejernas beteende är helt sjukt över lag.. Skriker och gapar värre en Divor ska ha servis i sängen vägrar va utan smink o är så osmakliga!! kolla in det!!


Även om jag kan förstå att man missbrukar sex så kan man fundera på en sak.


Vart går gränsen?

Av Sanna Matzols - 17 mars 2010 17:56

Hahahaha ja det har ju gått så där  

Men lite duktig har jag vart, trots att jag sov till lunch. 1:a minus

Så min "Frunch" blev nyttig smooty me banan, blåbär m.m samt vitamin  1:a plus


Sen bestämde jag mig för att brygga min mängd kaffe för dagen för att ha i en termos, det skulle va 5 koppar   vilket jag hade svept i mig på 2 timmar! hihihi samtidigt som jag blossa som en skorsten.. suck.. 2:a minus


Sen har det blivit mer vitamin och massa vatten  2:a plus


Fast så klart kunde jag inte låta bli,,utan tyckte i mig en kopp kaffe o Massor med halstabletter???? 3:e minus


Va kan man säga om min karraktär, den e ju inte på topp. Det e ju inte så att jag har vilja utan snarare att jag glömmer bort att jag har viljan! hahahaha...

Gammal vana rostar aldrig!


Men så, en het powerwalk på ett par km..väldigt rask takt fick mig på fossingarna 3: plus


Så det gämnar ut sig trots allt.. Röker mindre en igår, mindre kaffe, mer vitamin o vatten mindre socker och mer motion.. så jag e nöjd..


Av Sanna Matzols - 17 mars 2010 16:44

Här har vi städat och fejjat  det går undan bara man komer igång!

Det e ju så nice när allt e klart och man kan njuta av sitt bo!

Dessutom om man har sällskap av Svennson Svensson blir det dessutom lite roligare.

Då vi e sjuka har vi spenderat våra timmar med att glo på den familjen.

Och även om man tycker att han för det mesta e en gris så e det myskänsla över den familjen trots allt..


 


Igår gjorde jag inbakade flätor i hela Emmas hår,, å hon blev så snygg!

Men tyvärr kan jag inte visa då helgens bravader och alla kort har bränt ur batteriet så kameran e död ett par dagar!!   Men hur det än e så e hon jätte fin och det e skönt att slippa hennes ständiga ruffsiga hår  


 


Nu e det dax för en powerwalk innan maten.

C aY!!

Av Sanna Matzols - 17 mars 2010 13:38

Livet är en sexuell överförd åkomma

och dess dödlighet är 100%


 


Plötslig ställs allt på sin spetts, varje andetag blir en välsignelse och inget är längre självklart! Det som först va ett beskymmer blir litet mot det nästa. Det som var en gåva belönas med en annan! Jag ska inte ta nått för givet utan älska allt och alla idag även dom jag föraktar!

Plötsligt är allt över!

Av Sanna Matzols - 17 mars 2010 12:37

"Periculum in mora" – Det är farligt att vänta.


 


Pratade precis med min far, en pappa jag har men en då aldrig haft. Spelreglerna i detta liv ser olika ut för oss alla men det smärtar mig att min pappa är ett barn i en vuxen mans kropp. Han är ensam, han är rädd, han är ledsen och framför allt vilsen. Det finns säkert sina förklaringar till varför hans liv blev som det blev, varför spriten och drogerna tagit över hans liv. Men det gör ont att jag inget kan göra. Det är ju så att en god far är en välsignelse, men en dålig far kan vara värre än ingen far alls. Så jag är glad att han har kommit tillbaka i mitt liv även om det kommer ge mig bekymmer och sorg många gånger här fram över. Kanske han som många andra är orädd och trotsar krafter han inte kan kontrolera, de värkar ju va så att: Gamla män går till döden och döden kommer till de unga. Ingen av oss kommer undan men valen på vägen dit ser olika ut och frågan är ju inte vad som är meningen med livet, utan vad som är livets mening för oss! Livet är härligt när man lever livet och kanske är det de han gör, även om jag gråter blod för att jag vet att han fryser, jag vet att han vandrar och jag vet att han söker. Precis som oss andra vill han ha ro, vill han vara älskad vill han känna sig trygg!


DAGENS LÅT: för jag vet att han älskar denna låt




DAGENS VISDOMSORD:


Lyckan är en dröm och lidandet verklighet. Voltaire


DAGENS MÅSTE:


Älska dem som har svårt att älska sig själva


Presentation


Livet kan liknas ett spindelnät där varje handling du gör skapar vibrationer i varje ände av trådarna de gäller att vibrera rätt energier för det du ger får du tillbaka x 3
::BlesseD BeeE::




Reklam

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Snacka på...


Ovido - Quiz & Flashcards