De-LunA

Alla inlägg den 25 mars 2010

Av Sanna Matzols - 25 mars 2010 15:26

Alla som jobbar med barn! För visst e dom underbara, godhjärtade, fulla av fantasi o gudomliga drömmar men fan va dom kan låta!

Så alla ni som jobbar med våra barn,, jag beundrar ert tålamod och kraft..samt att jag e impad att ni hör va jag säger för i mina öron tjuter de vill ja lova!!!

  

Känner mig lätt lobotimerad efter en heldag i kidsens skola, så i min hjärna får det inte plats någonting mer i dag kan jag lova!

Fast det e fantastiskt vilken kunskaps törst dom har... det finns inge stopp på alla frågor och fantasin flödar så idag har jag o Emma samt hennes tjejkompisar stoppat tiden o drömt oss enda till månen och tillbax!

  

Vi var först på en jätte bra o spännande teater- där man lekte med ord.

Å jag e imponerad hur 3 st människor med lite rekvistita kan förtrolla en så att man aldrig ville att det skulle ta slut.. Efter det följde en promenad med lek och risplockning som var något kyligt,, men de löste vi lätt med lek och dans!

Efter det var det mat med en ljudnivå som man hade kunnat klara sig utan, så det e lätt va man glömmer hur det va i en matsal när man va mindre... men fyyy!

Rasten fortsatte i lek tills vi frusna gick in i värmen och jag kan säga att det e ju mys när nån annan läser en saga, ty det tillhör ju inte vardagen att bara få lyssna!


En underbar dag som påminde mig om mycket jag glömt

om hur de e att vara barn!

Av Sanna Matzols - 25 mars 2010 08:00

Upplevelser som e som vackra tavlor på väggar, ger känslor och drömmar ger chansen att syna sin sömmar!

Händelser som är som spännande filmer på duken, ger minnen och känsla, ger en stöst i tider av ängsla!

Tack du kraftfulla Moder Jord för mitt liv.

Tack för min styrka min lärdom o mina viktiga kliv.

Blessed Be!

Av Sanna Matzols - 25 mars 2010 05:51

När inte modet finns där ska jag ge dig allt mitt.

När inte styrkan finns där ska jag bära allt ditt!

När inte värmen finns där ska jag värma dig med mitt.

När inte hoppet finns där ska jag me tro ge dig ditt.


 


I dag ska jag följa min dotter till skolan för att kika in hur det går för henne

där! Det är med blandade känslor då hon nu har det lite tufft med sig själv och

inte riktigt känner att hon kommer på plats i skolan heller. Jag vill vara de bästa stöd och ska se om jag kan hjälpa henne på nått sett för att få henne att känna sig tryggare. Å hon har ju alltid älskat skolan och plugg så jag vill inte att hennes känsla för det ska förstöras så här gäller det att aggera på en gång!

Men hon har ju en period nu i ålder där hon oroar sig mycket och har stora funderingar dessutom är hon väldigt pojkflickig igemförelse med de andra tjejerna i klassen och det skär sig lite ibland. Vilket jag kan förstå e jobbigt för Emma som absolut vill passa in och som vill leka i massor!


 

DAGENS LÅT: Emmas låt



DAGENS VISDOMSORD:


"Vad spelar det för roll om du vinner hela världen men förlorar dig själv?"Jesus


  


Jag önskar dig Emma!


Jag önskar dig inte guld, mitt barn ej heller pengar och makt.

Jag önskar dig modet att vara dig själv och stå för det du har sagt.

Jag önskar dig inte en stenfri väg, men kraften att vägen gå.

Jag önskar dig kärlek i rikligt mått och vänner att lita på.


  


DAGENS MÅSTE: Vara modig o visa vägen!



Presentation


Livet kan liknas ett spindelnät där varje handling du gör skapar vibrationer i varje ände av trådarna de gäller att vibrera rätt energier för det du ger får du tillbaka x 3
::BlesseD BeeE::




Reklam

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Snacka på...


Ovido - Quiz & Flashcards