De-LunA

Alla inlägg den 23 mars 2010

Av Sanna Matzols - 23 mars 2010 14:12

 


Då belöningen blir Frihet!


Den sista tiden har inte varit som något annat i mitt liv! Den dagen då Moder Jord övertygade mig om kraften och visade på Magin i livet låstes mitt slutna hjärta upp och alla mina sinnen blev mottagliga för något större. Det var nog första gången i mitt liv som jag kunde se meningen med allt i livet och då jag kände mig tveksam eller inte förstod meningen med nått kunde jag lämna över och bara ha tillit till att allt va som det ska och att gudafolket skulle få mig att förstå när det var dax. Men visst har jag varit otålig då jag ville bli befriad på en gång i från de negativa energierna som i mellan åt påvärkade mitt liv..

Visst brukar jag vara den som lär mig nya saker men det är alltid lika svårt när det gäller en själv. En då är det jag kämpat så hårt med och sökt svar,förståelse och lösningar så att jag i mellan åt blivit alldeles utmattad. I mellan dessa initieringsriter har jag vilat och visst har jag fått större visdom men jag har endå upplevt luckor så att jag inte till 100% fått användning av insikterna.


Så kom den där dagen innan då jag rasade i hop, bröts sönder och bara blev till ingenting. Trodde jag ja men jag trodde fel. Det min skeva tolkning visade mitt inre att jag hade tappat fotfästet, praktiserat magin fel och att jag hade missat nått. Min tillit till Gudinnan va det enda jag hade tappat, uppfattat fel och helt missat, för det som hände den där dagen var Moderns värk för att jag hade kommit till det stadiet i mitt arbete i mitt liv!

Det som hände var att den gammla Sanna som bröts sönder och sakta dog då det var dax för en ny fas i mitt liv. Allt det lidande, den enorma smärtan och stora förtvivlan jag upplevde var sånt som jag burit med mig sen jag var liten sånt som nu skulle lämna min själ!


 


Fruktan, tvivel, grubblande och mängder av tårar.


Tiden som inleddes efter det var en tid av förvirring och lamslagenhet.

Jag kunde se magin runt mig jag kunde känna dess krafter i mig men jag kunde absolut inte styra den som innan. Den värkade själv och tillslut gjorde det mig uppriktigt sagt förbannad men så fort jag valde att handla genom ilska slogs jag omkull igen..på stört så jag insåg att det var bara att underkasta sig Moder Jords vilja och arbete. Då släppte fruktan, det var som att inget längre kunde komma åt mig på förgiftande sett som tidigare fått mig att vilja fly. Utan flykten att gömma sig i när det passade mig insåg jag att jag lyckades med saker jag aldrig trodde jag skulle fixa,, då släppte all min tvivel. När min tro gav mig 100% strömmade så mycket igenom min själ att det var svårt att hantera och jag hamnade i grubbel, men ett nödvändigt grubblande som gav mig tid i ensamhet så att jag kunde sortera upp allt det nya som strömmade igenom mig. När alla bitar hamnat på sin plats kände jag fört inte igen mig själv, kände mig pånytt född och mina dagar fylldes av tårar. Jag sörjde mig själv och det jag lämnat efter mig, jag sörjde den jag hade varit och all det gammla som jag inte längre hade användning för på samma sett som tidigare.

När tårarna började sina växte acceptansen av mitt nya jag och tillslut var mitt enda behov i vardagen att visa min tacksamhet till gudafolket och utforska mina nya krafter som Moder Jord givit mig!


Belöningens dyrbara innehåll.


Det som jag har bett om och kämpat för i så många år har jag nu fått, insikterna haglar praktiskt taget över mig å jag ser Allt så klart så dom saknade pusselbitarna hamnar på hela tiden och jag förstår alla varför och alla "jobbiga" händelser i mitt liv. Jag upplever inte längre dessa upplevelser som jobbiga och den negativa kraften är död, Men allt detta fyllde mitt tomrum med nått annat.. Acceptans! För Allt!


Då börja magins verkan på allvar och jag återfick min makt att utöva igen.

Men den alldra dyrbaraste gåvan jag har givits efter denna tuffa process är Befrielsen min själ känner och lever i Frihet!


 


Det finns Inget som jag inte klarar att bära åt Moder Jord

då Moder Jord klarar att bära allt åt mig!

Det finns inget jag inte klarar att uppleva åt Moder Jord

då Moder Jord klarar av att uppleva Allt åt mig!



Blessed Be!!













Av Sanna Matzols - 23 mars 2010 08:09

Trots den ekonomiska krisen och dess förödande konsikvenser växer bubblan av överkonsumtion och förnekande. Som om en sådan kris inte skulle hända igen eller att det positiva tänkandet övergår till dumhet då en personlig "krasch" bara skulle drabba andra. Bortser människor i från det faktum att krisen inte riktigt är över, att det fortfarande inte har städats upp efter raset och att vi omöjligt kan har sett Alla konsikvenser av detta än?! Inte för en i natt röstades det fram regler i USA som ska kunna kontrollera och reglera bankerna- men dock bara dom största. Vilket betyder att fram tills i dag har bankerna använt samma system och arbetssätt som innan kraschen samt att alla de mindre bankerna kan låna ut dessa fantasibubblor av pengar utan nån gräns eller reglering. Även här i Sverige förnekar riskerna och människor lånar vidare, lever på krediter och företagen gör allt för att uppmuntra konsumtionen..det är ju bara att kolla in hysterin runt Påsk-handeln.  Senast i dag på nyheterna visas att företagen förhandlar till sig rättigheter till och det är på bekostnad av sina anställda, deras avtal och löner för att få en bit av denna pengasäck som vi svenskar spenderar på denna högtid.  Det kallar jag kortsiktig hållbarhet!


Att människor inte kan eller har kunskap om hur dessa stora system fungerar på djupet är inte så konstigt, men det är fruktansvärt att Stater världen över bibehåller och jobbar hårt på att marknadsföra ett system som är dömt att falla genom att bedra människor för att för stunden tjärna pengar o behålla marknaden. Det betyder ju att det inte görs nått åt problemen eller att man försöker komma på ett nytt och bättre sätt, utan det handlar bara om att balansera den upp samma gamla system och det känns verkligen som en långsigtig lösning.


DAGENS LÅT: till dom som borde tänka längre



DAGENS VISDOMSORD:


Den som gapar efter mycket, mister ofta hela stycket


DAGENS MÅSTE: fortsätta lära

Av Sanna Matzols - 23 mars 2010 00:47

Tack Moder Jord för att jag har fått mina älvungar!

Tack för att jag få vara med på deras resa! Å att jag får chansen och är mottaglig att lära mig lära mig av dom!

Jag ber om styrkan, förståndet och kunskapen att kunna vägleda dom på bästa sätt genom livet!

Jag ber dig om att hjälpa mig behålla mitt öppna sinne så

jag kan lyssna och lära av deras klokhet!

Blessed Be!!

Presentation


Livet kan liknas ett spindelnät där varje handling du gör skapar vibrationer i varje ände av trådarna de gäller att vibrera rätt energier för det du ger får du tillbaka x 3
::BlesseD BeeE::




Reklam

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Snacka på...


Ovido - Quiz & Flashcards