De-LunA

Direktlänk till inlägg 19 mars 2010

Att förbjuda hundraser idioti förbjud ägare istället

Av Sanna Matzols - 19 mars 2010 17:56

Danmark vill förbjuda 13 hundraser.


Jag blir så trött på detta, det är ju inte hundarna som ska förbjudas det är ju hundägarna!

Det är inte hundens fel utan tekniken i

uppfostran som brister.

Att skrika, förnedra eller misshandla en hund kanske är de vanligaste bristerna men även understimulering, utanförskap, leksaksmatrial är andra. Ja listan kan göras lång!

Att man har låtit aveln på djur i största allmänhet bara pågå under många år utan bra kontroll ska det innebära att vi ska förbjuda jordbruksvärket, kennelklubbar och uppfödare också?

Detta är väll ett gemensamt ansvar hos Alla oavsett om man har hund eller inte. Nu är det ju så att vi har dom raserna vi har och det kan vi inte göra så mycket åt, men vad vi kan göra är att kontrollera att det är rätt ägare och rätt omvårdnad!


En människa som inte registrerar, vaccinerar och försäkrar sin hund.. ska inte ha en heller!

En människa som testar "nya" avelsmetoder bör totalförbjudas att ha hund (el djur överhuvudet taget)

En människa som inte kan tillgodose hundens naturliga instinkter som motion, sök m.m bör inte heller ha nån hund, ty hund är mer en bara sällskap och ett understimulerat djur av alla sorter blir faliga djur! Eller en hund med fel foder=näringsbrist,, blir en farlig hund osv....


Jag älskar hundar, är uppväxt med hundar, och har haft hundar, men det behöver inte betyda att jag ska ha hund då jag vet med mig att jag inte har tid tålamod eller pengar till det just nu!


Så jag hoppas att pengarna till nya lagar läggs på att förbjuda ev hundägare och inte djuren!


FAKTA Raserna danska regeringen vill förbjuda

Pitbullterrier*

Tosa Inu

American Staffordshireterrier

Fila brasileiro

Dogo argentino

Amerikansk bulldog*

Boerboel*

Kangal*

Centralasiatisk ovtjarka

Kaukasisk ovtjarka

Sydrysk ovtjarka

Tornjak Sarplaninac

Med lagen blir det förbjudet att skaffa någon av de 13 raserna. De hundar som redan finns i landet får nu koppeltvång och måste också ha munkorg.



http://kvp.expressen.se/nyheter/1.1923530/danmark-vill-forbjuda-13-hundraser

 
 
Ingen bild

nils

20 mars 2010 01:24

Har fullförståelse för att dom vill förbjuda tosa inu och ovtjarka hundarna faktiskt..... sen är det så att dom seriösa har uppfödningen under full kontroll och gör allt dom kan för att få bort tyvärr inavlade fel som uppkom i början på 1900-talet då dom enbart avlade för utseende eller funktionens skull och inte det bästa för hunden...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna Matzols - 10 mars 2011 00:51

  Bloggen dör snart,,,,ny tid.... nya tankar.....nått som får mitt hjärta att banka. Jag hör.. jag ser.. jag vet.....å dax att göra nytt!!   ...

Av Sanna Matzols - 4 mars 2011 11:07

Kär i låten :D hahahaha Skönt att vara på benen o ute o springa innan solen gått ner ;) vampan har fått ljus på sin näsa och promenad med hund sällskap!!! Laddar fortfarande batterierna då jag inte e 100% frisk :( men skamden som ger sig!!! ...

Av Sanna Matzols - 3 mars 2011 20:47


wiiiiiii äventyret kommer till Dalarna :DÄlskade Lina e på G o jag ser fram i mot helgen som faaan!! Laddar upp för utgång i Borlänge å party till gryningsljus!!! Ska dyka in i garderoben och kolla va det finns där....så man kan dra nå gammalt över...

Av Sanna Matzols - 2 mars 2011 23:26

     Då jag befinner mig i trollerihatten!   Lilla jag....skrattandes med glimten i ögat med dinglande ben på "hatten" jag är en stjärna av alla stjärnor och här sitter jag och filosoferar om  ::VaD JaG SkA BlI NäR JaG BliR StoR::    ...

Av Sanna Matzols - 2 mars 2011 21:28

           

Presentation


Livet kan liknas ett spindelnät där varje handling du gör skapar vibrationer i varje ände av trådarna de gäller att vibrera rätt energier för det du ger får du tillbaka x 3
::BlesseD BeeE::




Reklam

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Snacka på...


Ovido - Quiz & Flashcards