De-LunA

Alla inlägg under mars 2010

Av Sanna Matzols - 18 mars 2010 17:39

Det gör mig verkligen lycklig,,,

nästan lika mycket som solen... 

 

Sen blir det packa av eftersom jag blir såå knepig av det.. Det tar ju sån tid!


 


Speciellt eftersom jag vill ha så många skor,, suck.. kanske blir det två väskor!

En med kläder och en me skor 

Av Sanna Matzols - 18 mars 2010 17:16

 


Jag hatar impulser,, sådant som kan förändra allt snabbt. Omprioriteringar i livet som tvingas fram, sjukdom och resor. Å så blir det nu.. Min mormor kommer ju inte hem i från sjukhuset så jag känner stressen att träffa henne, krama henne och bara va vid hennes sida en stund. Plötsligt slår det mig igen att ingen är förevigt och att Hon inte alltid kommer finnas!

Så i morgon åker jag!

Sen på lördag blir det mitt första möte på typ 20 år med min pappa och det är med blandade känslor men Såå nödvändigt. Jag behöver det för att komma vidare, för att förhoppningsvis känna nån slags befrielse! Men jag e rädd, jag vill inte bli osams.. vill inte visa mig svag... Jag undrar hur han kommer o va och betee sig?! Suck,, känner hur det bara kryper inom mig...

Av Sanna Matzols - 18 mars 2010 13:04

Det måste jag säga att jag e och inte skäms jag över det heller!

Gillar att diva,, gillar lättklätt och att bjuda på mig själv.

Att spöka ut sig, dansa på stången och leva rövare e min grejj helt enkelt! Kan man inte ha kul och bjuda på sig själv kommer man bli uttråkad,, hitta på dumheter o bli bitter!

Aldrig mer säger jag då...tänker leva varje dag som om de vore den sista o inte tänka på va alla andra ska tycka!!


 

Ett gammalt foto från Falun.

Syns vem som känner sig bekväm av oss 2! hahaha

Av Sanna Matzols - 18 mars 2010 12:45

Ett lönlöst krig utan motståndare så kan jag uppleva Kissies påhopp den senaste tiden. Kanske har det hänt nått som vi andra inte vet men det känns som att en av dessa två tappar ansiktet genom sitt beteende. Jag känner ingen av dessa tjejer och är övertygad om att dom e gulliga och snälla båda två, men det som smärtar mig är att kvinnor inte håller ihop utan låter konkurensen driva dom till elakheter! Det finns ju plats för alla annars hade inte båda blivit födda?! Man vinner inget på att vara elak utan det är bättre att bara le och ge!


   


Av Sanna Matzols - 18 mars 2010 12:31

Idag ska vi ha snälla dagen här hemma och hitills e alla jätte snälla, fast de säger vi inte högt för då brukar de va över!!

Så va ska denna snälla dag innehålla då,, ja eftersom det e förkylning här så blir det inte så mycket. Men....


Maffia möte=familjemöte

Nyttig dag=powerwalk,,vitaminer m.m

Spa= skämma bort sig

Hår= Mer hår åt Sazza


 




Av Sanna Matzols - 18 mars 2010 11:09

 

Somliga blir elaka av blygsamhet; de tror inte att ett slag som kommer från så obetydliga människor som de är, kan träffa hårt. Men i deras fall har dom helt rätt

ty deras obetydliga existens i "ormgropen" Falun

får mig att skratta högt

 när jag vet hur mycket dom dessutom snackar skit om varandra! När fikavärden bjuder till med sin kaffe och bulle kanske han ska bjuda på alla sina fula ord han sagt om sin blivande gäst!

Det är nederlaget som gör människor bittra och elaka och det märks så väl att så e fallet, då vissa efter så lång tid inte har bättre för sig, Men det bjuder jag på med ett leende på läpparna då jag märker att Skit dras till Skit. Och den universiella lagen lyder:

Det man ger mot andra får man tillbaka

vilket jag hoppas på att människor bär med sig. Jag har ingen tanke på dessa människor i min vardag men fåglar viskar i mitt öra om att jag är ett samtalsämne fortfarande, men allt jag har att säga e: Halloooo Skaffa ett liv förfan!

Jag kan va riktigt ond och elak men jag kan stå för det och försöker göra bättre, för  

det finns människor, som inte ens djävulen vill ha.


DAGENS LÅT: Jag är en seg djävul som tål mycket,,så  



DAGENS VISDOMSORD:


När människor talar illa om dig, lev så att ingen tror dem. Platon 


DAGENS MÅSTE: att inte kräla på botten bland ormarna

Av Sanna Matzols - 17 mars 2010 22:58

Jag kan faktiskt förstå att man missbrukar sex,, vem gör inte det ibland?


Finns ju olika anledningar till varför men alla gör ju det nån gång. Och som det ser ut i samhället i dag e det inte konstigt alls, vilket gör att om ingen kommer till skada gör det inget. Oftast spelas det på sexualitet för att få jobb, drinkar man marknadsför sig,, raggar osv. Men i samhällstrycket idag känns det som om de flesta är ganska medvetna om att det är detta som pågår!

Bra är det dock att det finns hjälp för dom som lider av det.. men det e det ju skönt så när fan vet man om det är fel? Eller vad gör man när tvånget är vardag, när avensjukan och kontrollen är lika normalt som kaffet på morgonen? Tänk om det bara sträcker sig till att man är medveten om sin omedvetenhet men inte kommer längre ner på djupet utan det bara tar stopp vid den kunskapen. Om man trivs med det kan då nån annan säga att man lider av det?

Hur det en är så e detta ett kompliserat ämne och gränserna e ju hårfina!!


Natti Natti!

Av Sanna Matzols - 17 mars 2010 22:13

Sex rehab with Dr Drew Amerikansk realityserie från 2009. Del 3 av 8. Fyra dagar in i behandlingen börjar patienterna bli alltmer upprörda. Kari Ann vägrar att gå upp med de andra på morgonen, vilket skapar avundsjuka och irritation. Även 21/3. Rehabilitering av sexmissbrukare. Dr Drew är empatisk, begåvad, välformulerad och går rakt på pudelns kärna. Med oändligt tålamod och stadigt satta gränser konfronterar han och hans medarbetare deltagarnas missbruk och problembeteenden, och gruppterapi varvas med enskilda samtal.


 

Ett riktigt smaskigt program å jag älskar detta precis som jag älskade Dr Drews drog rehab! Men jag måste säga att tjejerna är 100 gånger värre en grabbarna och tjejernas beteende är helt sjukt över lag.. Skriker och gapar värre en Divor ska ha servis i sängen vägrar va utan smink o är så osmakliga!! kolla in det!!


Även om jag kan förstå att man missbrukar sex så kan man fundera på en sak.


Vart går gränsen?

Presentation


Livet kan liknas ett spindelnät där varje handling du gör skapar vibrationer i varje ände av trådarna de gäller att vibrera rätt energier för det du ger får du tillbaka x 3
::BlesseD BeeE::




Reklam

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Snacka på...


Ovido - Quiz & Flashcards