De-LunA

Alla inlägg under mars 2010

Av Sanna Matzols - 17 mars 2010 17:56

Hahahaha ja det har ju gått så där  

Men lite duktig har jag vart, trots att jag sov till lunch. 1:a minus

Så min "Frunch" blev nyttig smooty me banan, blåbär m.m samt vitamin  1:a plus


Sen bestämde jag mig för att brygga min mängd kaffe för dagen för att ha i en termos, det skulle va 5 koppar   vilket jag hade svept i mig på 2 timmar! hihihi samtidigt som jag blossa som en skorsten.. suck.. 2:a minus


Sen har det blivit mer vitamin och massa vatten  2:a plus


Fast så klart kunde jag inte låta bli,,utan tyckte i mig en kopp kaffe o Massor med halstabletter???? 3:e minus


Va kan man säga om min karraktär, den e ju inte på topp. Det e ju inte så att jag har vilja utan snarare att jag glömmer bort att jag har viljan! hahahaha...

Gammal vana rostar aldrig!


Men så, en het powerwalk på ett par km..väldigt rask takt fick mig på fossingarna 3: plus


Så det gämnar ut sig trots allt.. Röker mindre en igår, mindre kaffe, mer vitamin o vatten mindre socker och mer motion.. så jag e nöjd..


Av Sanna Matzols - 17 mars 2010 16:44

Här har vi städat och fejjat  det går undan bara man komer igång!

Det e ju så nice när allt e klart och man kan njuta av sitt bo!

Dessutom om man har sällskap av Svennson Svensson blir det dessutom lite roligare.

Då vi e sjuka har vi spenderat våra timmar med att glo på den familjen.

Och även om man tycker att han för det mesta e en gris så e det myskänsla över den familjen trots allt..


 


Igår gjorde jag inbakade flätor i hela Emmas hår,, å hon blev så snygg!

Men tyvärr kan jag inte visa då helgens bravader och alla kort har bränt ur batteriet så kameran e död ett par dagar!!   Men hur det än e så e hon jätte fin och det e skönt att slippa hennes ständiga ruffsiga hår  


 


Nu e det dax för en powerwalk innan maten.

C aY!!

Av Sanna Matzols - 17 mars 2010 13:38

Livet är en sexuell överförd åkomma

och dess dödlighet är 100%


 


Plötslig ställs allt på sin spetts, varje andetag blir en välsignelse och inget är längre självklart! Det som först va ett beskymmer blir litet mot det nästa. Det som var en gåva belönas med en annan! Jag ska inte ta nått för givet utan älska allt och alla idag även dom jag föraktar!

Plötsligt är allt över!

Av Sanna Matzols - 17 mars 2010 12:37

"Periculum in mora" – Det är farligt att vänta.


 


Pratade precis med min far, en pappa jag har men en då aldrig haft. Spelreglerna i detta liv ser olika ut för oss alla men det smärtar mig att min pappa är ett barn i en vuxen mans kropp. Han är ensam, han är rädd, han är ledsen och framför allt vilsen. Det finns säkert sina förklaringar till varför hans liv blev som det blev, varför spriten och drogerna tagit över hans liv. Men det gör ont att jag inget kan göra. Det är ju så att en god far är en välsignelse, men en dålig far kan vara värre än ingen far alls. Så jag är glad att han har kommit tillbaka i mitt liv även om det kommer ge mig bekymmer och sorg många gånger här fram över. Kanske han som många andra är orädd och trotsar krafter han inte kan kontrolera, de värkar ju va så att: Gamla män går till döden och döden kommer till de unga. Ingen av oss kommer undan men valen på vägen dit ser olika ut och frågan är ju inte vad som är meningen med livet, utan vad som är livets mening för oss! Livet är härligt när man lever livet och kanske är det de han gör, även om jag gråter blod för att jag vet att han fryser, jag vet att han vandrar och jag vet att han söker. Precis som oss andra vill han ha ro, vill han vara älskad vill han känna sig trygg!


DAGENS LÅT: för jag vet att han älskar denna låt




DAGENS VISDOMSORD:


Lyckan är en dröm och lidandet verklighet. Voltaire


DAGENS MÅSTE:


Älska dem som har svårt att älska sig själva


Av Sanna Matzols - 16 mars 2010 23:43

Nej nu e det dax att ta mig och kroppen på allvar, den klarar inte av mer skit.

Jag har klarat mycket i  mina dagar men en då e jag rädd för att pressa ur de sist och kanske många gånger mest förödande gifterna jag har i kroppen. Har ju provat förr att leva utan och så bra som jag mådde då finns inte..

 

 


Socker= killer.

Nått som triggar signalsubstanserna i hjärnan så pass mycket att man bara vill ha mer. Dessutom förstör det tänder och hy.


Vitt mjöl och mjölk= svullen.

Inget som en vuxen kropp igentligen har nått behov av.

Allt det bjuder på e trög mage, dålig lyster samt kass andedräkt.


Rött kött=medicin.

Inte bra om man har problem med lederna eller magen. Dessutom är kött preparerat med antibiotika, färgämnen och tillväxthormon.


Cigg= Nervgifter.

Innehåller ca lika mycke gas som man anväder för att söva en ko innan slakt. Man blir slö, luktar apa, grå hy och i brist på annat e en pinne ett sällskap?


Koffein=kärringdarr.

Mindre bra när man e som jag, storkonsument. Mina ca 15 koppar om dagen e inte bra för magen...bllääää


  


Så i morgon ska jag utmana mig själv.. tänker inte vänta 1 sekund till för i sommar ska jag må gott! Jag vet att allt detta gör mig hängig, gnällig och allment

kass. Så mer nytta en nöjje för Sanna! Blessed Be och Natti Natti

Av Sanna Matzols - 16 mars 2010 22:49

Suck,, jag börjar bli trött på alla dessa serier.

Visst va det skojj i början med Baren Big Brother el liknande,, men nu börjar tv:n va proppad av dramashower,,kockshower,, dansshower och idol m.m att snart finns det ju inget vettigt att titta på! Så när helgen kommer vill man nästan undvika tv:n för att det en då visas skitfilmer (om det ens gör det) eller så är kanalerna proppade med A-B-C kändisar som tävlar, fjantar eller visar sina "talanger" i alla möjliga program. Jag kan tycka det är underbart att sitta och små glo på nån serie i bland men att förlja ett antal flera dagar i veckan.. blir som att spela Sims, ett annat sett att leva ett liv man önskar att man hade! Man kan inte sitta dagarna i enda och kolla på andra som lever ett liv (ex i en komikerserie) för att sen missa det som kunde vart roligt i sitt eget liv, eller om man vill ha smaskig drama i sitt liv varför inte skapa lite i sitt eget?


Å toppen på isberget är endå när jag för några veckor sedan läste om att man ville sätta överviktiga i en cell på anstalt.

Vad tänker man med då? Vad skulle hända med dessa människor,, vad skulle hända med internerna och vem ansvarar för säkerheten? Jo visst kanske det skulle funka av anledningen att dessa människor är så uppskrämda att dom inte törs gå ut i matsalen, men ska anstalterna plötsligt bli en show kan vi lika gärna sätta upp kameror där och filma internerna så skulle vi säkert få se nå smaskigt. Det ska bli spännande att se hur det ser ut om 10 år i tv och hur mycket människor kommer svälja innan det ropas efter lite mer vettiga saker att titta på!?

Vart går gränsen för show och att tjäna pengar?

Av Sanna Matzols - 16 mars 2010 15:16

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article6785615.ab


Att håna människor för deras kroppar så pass mycket att de drar sig undan, blir deprimerade eller sjuka av ätstörning är helt sjukt.


Jag har aldrig vart speciellt förtjust i Jessica Simson men när jag läser om hennes viktuppgång eller att hon e fet blir jag fan förbannad.

Fru Beckham och hennes sice 0 och widescrean tv missbildningar av människor gör idag att våra skådisar och kändisar ser ut som skellett. Jag undrar om det är skönt att rumla runt med ett skellett i en säng? De flesta killarna jag frågar säger Nej tack!!


Eller är det så illa att de som är förbjudet plötsligt är hett? Dessa kvinnor ser ut som barn och jag blir rädd för dessa ideal!!!! Visst en sund slank och hälsosam kvinna e absolut inte fel dessutom är hon nog glad och smart eftersom hon har näring i hjärnan!


             


Presentation


Livet kan liknas ett spindelnät där varje handling du gör skapar vibrationer i varje ände av trådarna de gäller att vibrera rätt energier för det du ger får du tillbaka x 3
::BlesseD BeeE::




Reklam

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Snacka på...


Ovido - Quiz & Flashcards