De-LunA

Alla inlägg under mars 2010

Av Sanna Matzols - 21 mars 2010 22:27

Idag kan jag möta min spegelbild utan förakt, inte se till det förflutna utan framtidens möjligheter. Visst är vissa dagar tuffare en andra, då den skeva bilden av lilla jag träder fram... men acceptansen av mig själv som väsen växer sig allt större och mitt liv hänger inte längre på det som var. Visst det har format mig både positivt och negativt men allt är en del av mig och oavsett så e jag fantastisk! Den ånger jag kan känna är att andra kommit i kläm för att jag inte har verktygen att hantera många delar i "livet". Men jag lider lika mycket då jag kan se vart jag fått mitt handlande ifrån och att jag är medveten om att jag gör samma misstag själv men den största frustrationen är ju just det att jag inte har verktygen för att göra annorlunda. Beteenden flödar på atomatik i omedvetenhet och hur ska man då kunna göra annorlunda när man inte i stunden ser vad man gör. Det är klart att det skulle vara lättare att bara låssas som ingenting och när insikten om ens misstag uppdagas. Bara blunda och gå vidare, men det kan inte jag för jag vill ju förbättra mig och jag vill inte upprepa mitt livs många misstag som jag utsatts för eller utsatt andra med. Jag vill inte bli avstängd, aggresiv och olycklig, så det är klart att varje dag för mig går ut på att göra bättre.


När jag första gången face´a att mitt liv till stor del var en bluff blev jag förtvivlad. Det är ett antal år sen nu men jag kan fortfarande minnas mina känslor, tankar och sorg. Det mesta runt mig var på "låssas" ytligt, falskt och så otroligt ensamt. Jag blev arg på mig själv då för att jag hade slösat bort så mycket tid, energi och år. Jag var ledsen i min ensamhet för att jag såg att det liv jag levt bara fortsatte vidare som om jag aldrig varit med. Jag visste inte då att vänskapen inte var riktig och att mitt värde och min betydelse var värderat efter det jag hade att ge. Men ensamheten blev allt för hård och mitt sökande efter att duga till alldeles för tungt, så jag gjorde ett medvetet val att åter igen ge mig in i detta falska liv då jag inte hade nått annat. Så denna gång kan jag inte vara arg på mig själv på samma sett ty jag grävde min egen grop och mitt egenvärde sålde jag för gemenskap,, för att slippa vara själv. Därför är jag inte heller förvånad när bakslagen börjar hagla över mig, att jag plötsligt blir sviken när jag inte längre står ut med all skit runt mig utan väljer att vända mig bort från dessa människor som inte älskar sig själva och på så sätt aldrig kommer kunna älska mig. Jag har ju själv spelat samma spel, svikit och vart falsk och när jag insåg det kunde jag även förlåta. Men denna gång betyder inte förlåtelsen välkommen tillbaka, den enda betydelse den har är att förhoppningsvis genom mitt handlande och beteende kanske andra kommer vakna upp!

Allafall så pass mycket att dessa människor börjar älska sig själva så pass mycket att medkänslan för andra vaknar till liv!


Visst är det svårt att prova igen,, att släppa in någon i sitt liv men i dag handlar inte vänskap för mig om ömsesidiga handlingar utan det handlar om att acceptera och älska andra för va dom är, men det behöver inte alltid betyda att jag älskar allt dom gör!


Även om det gör ont med medvetenhet även om sanningen svider är jag tacksam för allt jag lär mig och jag är glad om jag får verktyg att göra annorlunda!

Av Sanna Matzols - 21 mars 2010 21:08

I dag har det varit en sån dag. Efter min lungna morgonstund då alla mina älsklingar sov har jag vart super Sanna, med turbo hetare än värsting bilen..  Gasen i botten och storkrig mot damm och smuts inledde jag för middagen med, samtidigt som ja och kidsen lekte med figur ballonger och disskuterade det plötsliga snöfallet som kom och täckte våra tinade gator,,suck   Men det stoppade inte känslan av Vår! Utan kreativiteten flödade på alla plan, som förvaringslösningar,ränsa ur skit, lite planering för den närmaste framtiden men mest av allt en massa skratt och gos!

Det är så häftigt att känna hur nya energier växer sig fram ty även jag blommar och växer om våren.



 

Nere i "mördarbacken"-Falun 2009, då våren blommat upp!

Jag ville bara bada i allt de gröna!



Så slog det mig vid fyra tiden att jag hade gjort det igen och värken i fötterna bevittnade om en hel dag utan att jag hade satt mig ner en stund. Kanske är det så att när det väl slår till av energiflöde finns det inget stopp i mig, när jag utför en syssla tänker jag redan på de tre kommande. Kanske låter stressande men när jag är på de här humöret är det tvärt om, det är motiverande och effektivt. Så jag har varit i varenda skåp och lådor och i alla skrymsler och vrår, så nu är det så fint här! Så efter allt röjj blev det storkok och det känns så här i efterhand som jag har lagat mat i flera timmar vilket det ligger nått i!

Men resultatet blev gudomligt!

Jag och kidsen hjälptes åt att förbereda en smaskig stek och så mör den blev!

Men det låg mycket kärlek i den middagen och den fick högsta poäng!!

Av Sanna Matzols - 21 mars 2010 10:41

  Detta e kärlek!

Av Sanna Matzols - 21 mars 2010 08:12

Välkommen du älskade gudinna!

Välkommen du växande vår!

Välkommen du levande du blommande och du nya!


 


Efter denna helg tvivlar jag inte på vårens återkomst, så mycket liv, energi och mirakel. Jag har blivit belönad med insikt, fått ge av min kunskap och fått skapat i kraft med vårens växande.


  


Moder Jord du skapande som ger och tar ifrån.


Jag ber om kraften att förlika mig med dina handlingar,

behagliga som smärtsamma!


Moder Jord du kärleksfulla, så rättvis men öm.


Jag ber om insikten att se verkligheten du ger, och möta

Allt med kärlek och förståelse!


Moder Jord du oändliga, som lever för att dö.


Jag ber om ödmjukhet då inget är självklart, en underkastelse

för din önskan i hänsyn till min!


  

Av Sanna Matzols - 21 mars 2010 07:41


 


Det var nå specielllt men dig,

det värmde innuti när du titta på mig.

I dina ögon fanns nått som inte fanns hos några andra,

i dina ögon fanns själen som hade vandrat.

Jag visste att vi hade möts i en annan tid,

de va naturligt... nått jag ville kännas vid.

När du omfanma mig den där dagen

sken solen i bröstet och kärleken växte i magen.

Du skratta och va snäll, höll mig sällskap varje kväll.

När jag var nära dig,

kände jag att du tyckte om mig.

Du gav mig förnuft, gädje och liv,

du gav mig kraften att ta ett viktigt kliv.

Ibland undrar jag va jag hade vart utan dig,

hade livet varit vackert så säg?

Vi lovade i nöd och lust och evighet så krossa vi allt, av omogenhet...ja vet!


Jag gick och önska att tiden skulle läka mina sår,

men i det tysta av längtan jag fällde en tår.

Min ångest och saknad brände i mitt hjärta,

men med min stolthet och mina masker kunde jag gömma min smärta.

Jag trodde mig älska igen och att jag kommit rätt

men det var inte den kärleken jag en gång sett.

Jag hade min kärlek jag hade min man,

han jag hade lovat ty den kärleken va sann.


Men nu är vi här sida vid sida åter och mitt hjärta inte längre gråter.

Visst har vi svårt att lita på varann, men inget kan krossa den kärlek som är sann!


 


Tack för att du ger mig chansen.

Tack för att du förstår.

Tack för all kärlek och tröst.

Tack för att du älskar mig!

Av Sanna Matzols - 21 mars 2010 06:55

Med ett leende möter jag den nya dagen

me grusiga ögon och massa energi!

Jag är så tacksam för min familj som älskar mig för den jag är och ger mig kärlek i överflöd!

Så i dag är det Kärlekens dag,,

då jag verkligen ska njuta med mina nära!

Ty Kärlek är inte kärlek förrän du ger av den.

Å dessa månader har vart underbara men inte Alltid jag så i dag ska jag visa min tacksamhet!


 


Att älska sina barn!


Visst jag var ung när jag blev mamma, båda gångerna.

Jag visste inte mycket om livet

och förstog inte då allt det innebar att bli mamma!

Men jag ångrar inte det en sekund! Jag gjorde 2 medvetna val ( och det händer inte så ofta ) val som fick mig att förstå en av meningarna med livet!

    

Det är inte alltid en dans på rosor

men att vakna med dom är som att varje dag få rosor!

När min självkänsla når sin botten, mina ord e tomma

och min lust tar slut,

finns det bara 2 små Älvungar som kan få mig på fötter. Det finns inget underbarare än att älskas av dessa två!


 


Oskar brukar alltid träffa rätt,

vem behöver en karl när man har han!

Sagt av Ozzy!


Du är så vacker, du klär i allt!


Jag tycker om dig även om du är sur!


Va fin du är mamma, du är den bästa mamman!



 


 


Emma som är så klok och ärlig,

hon kommer komma långt.


Sagt av Emma!


Om du inte fanns då skulle jag inte finnas,

va tråkig världen skulle va då!


Hon är snygg men du är snyggare!


Va jag än gör så älskar du mig,

tur att jag älskar dig vad du än gör!


 


En dikt till mina små

för jag älskar dom mer en nån kan förstå!


Så kom du då till oss du älskade barn,

och grep våra hjärtan med kraft.

Med ens fick allting mera mening,

långt mer än det någonsin haft.

Du ler så du strålar, din själ lyser klar,

Du fångar all ömhet omkring, små fötter och fingrar, plötsligt betyder ingenting.


Ditt liv skall vi följa och finnas för dig

och dela din glädje och sorg.

När skuggorna hotar ditt solsken,

så är vi din tryggade borg. 


 


DAGENS LÅT:



DAGENS VISDOMSORD:

Som barn är alla konstnärer. Svårigheten ligger i att förbli barn som vuxen. Pablo Picasso


DAGENS MÅSTE:

Njuta,, då mitt liv är fyllt av skatter!

Av Sanna Matzols - 20 mars 2010 21:27

En dag utan att höra din röst är en ensam dag. Även om du finns vid min sida en då saknar jag att höra ditt skratt klart ut i luften.. känna dina goa kramar och dela allt bra och dåligt! Suck nu känns det mer och mer,,

å jag önskar att ni var här!!

Vill disskutera men min Daniel, dansa och drömma med dig och lyssna på Alex kloka ord och roliga komentarer!


Ni fattas mig...ni fattas oss och vi älsar er förstås!


 

Av Sanna Matzols - 20 mars 2010 21:05

Sitter här o myser efter massa stojj med familjen!

    


En heldag i city med mysiga och roliga stunder... Vi har sprungit i affärer,, mest plojj och skojj ställen.. teaterapor som vi e, men även prinsar o prinsessor, gitarraffär,

leksaksaffär och godisbutik AB!!!


 


Buttrix blev ju en hit, vi va där i över en timme och det fanns så mycket fint att titta på! Och hem med oss fick vi stilettkam och figur ballonger som vi har lekt med bra länge här hemma!


 

Dom e underskattade måste jag säga,,

för vi fastna länge med att forma dessa ballonger till

giraffer( dock inte lyckat) hattar och annat bus..

Så nu e vi sega men njuter vidare av kvällen

med film och mys!!


   


Så nu vet jag 2 som e trötta och nöjda!

Presentation


Livet kan liknas ett spindelnät där varje handling du gör skapar vibrationer i varje ände av trådarna de gäller att vibrera rätt energier för det du ger får du tillbaka x 3
::BlesseD BeeE::




Reklam

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Snacka på...


Ovido - Quiz & Flashcards